Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2001

Problem med nät agg

Denna fråga bygger på ett upkommet problem från mitt lilla projekt

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6464509...

När jag skulle testa allt var cassiet inte på sin ordentliga platts, pga. att jag behövde komma åt moderkakan för att kunna "tjuvstarta". Olyckligtvis kom hårdisken åt nätagget så det blev en kortslutning PANG!!! Nu vill ingenting gåigång. Det verkar som en transformat eller liknande gick, det verkar som det översta kortet på nätagget har blivit skadat... Till det övre kortet går grön, lila och gråkabel till moderkortet (en av dem är power signalen, de andra vet jag inte riktigt) Kan jag fixa detta, eller måste jag göra om... Behöver jag dessa tre kablar? Det går tydligen fler kablar till
/från detta kort...

Jag kan inte få nät agget att starta genom att koppla samman PS-ON med jord, vilket går med andra agg. Jag provade att koppla på ett annat nät-agg till moderkortet men det ville inte starta när jag kopplade samman power pinnarna på moderkortet, det gick däremot igång när jag kopplade igång PS-ON och jord på kontakten... Har dock för mig att det har varit problem med detta agg förut, ska prova ett annat... Är orolig att moderkortet också har fått sig in kyss.

Vad tror ni?

Där under sitter en transformator... har ej hittat nå ingo om den

Det sitter en liknande (vet ej om det är samma spec.) transformator i ett annat agg. tror ni alla mina problem är löst om jag byter ut den.

Btw. moderkortet fungerar

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där