Permalänk
Medlem

HjÄlp Snabbt! Datan La Av

Go morgon alla!

Behöver snabba svar some skulle kunna vara till någon hjälp.

I går installerade jag om XP jag hade då 512MB i moderkortet jag har även ett 256RAM fast i 333Mhz. Så ja tänkte att ja skulle sätte i 256RAM och köra 768RAM i 333Mhz sen klocka upp CPU:n. Efter att ha stängt av datorn och power supply och satt i 256RAM:et så får ja ingen bild på skärmen.

Ja har bytt skärm grafikkort med mera. Men skärmen svarar inte. Ja kan tänmka mig att det är nått med moderkortet men vad?

Jag har ett ASROCK DUAL (agp - PCI-Express) kör med AGP 6600GT.

Snälla hjälp!

Visa signatur

Intresserad av - Överclockling, bygga datorer.
Spelar; Call of duty 4

Permalänk

Nollställ BIOS och ta ur det gamla minnet.
Ställ in 333mhz i bios innan du sätter tillbaka det.

Lycka till.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Jo skulle vara bra!. Men ja får ju ingen bild när jag startar upp datorn. Alltså ja ser itne BIOS eller något. Är som att skärmen är i viloläge hela tiden.

Visa signatur

Intresserad av - Överclockling, bygga datorer.
Spelar; Call of duty 4

Permalänk

Nollställer BIOS gör du medans datorn är avstängd. Vanligtvis via en jumper på moderkortet. Kolla i manualen hur det skall göras, eller vänta tills någon med ASROCK tittar in.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk

1. Reseta cmos
2. Använd bara 512Mb minnet
3. Sätt i 512:an (om inte redan gjort)
4. Starta datorn

Anledningen till att du inte ser nån bild är för att de blivit nån konflikt mellan minnena, de accepterar inte varandras defaultinställningar. Vad är de för märke på bägge minnena ?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Hur kan man gå in på BIOS utan att ha datorn igång? Förståg inte det...

Men om ja säger så här så tror ja inte att nått är sönder medn något är galet. Men hur ska ja fixa det?

Visa signatur

Intresserad av - Överclockling, bygga datorer.
Spelar; Call of duty 4

Permalänk

nej nej detgår inte gå in i BIOS med en avstängt dator, jag själv satt och klockade min nya processor igår från ca 20:00 till 03:00 och det där hände mig många gånger, då var det för att jag bla inte hade Vcorn tillräckligt högt.

men gör så här, skit i att bygla på CMOSreset
dra ut el-kalbeln, ta ur batteriet och ha det ute i iallafall 15min sedan sätter du i det igen och tar ut de minne du satte i sitts, starta dator och gå in i BIOS, nu så ska allt vara nollställt, är det det så kolla så att FSB inte överstiger det andra minnets MHx som är 333MHz, FSBn får alltså inte vara över 166 efter som DDR tar FSBn x2, stäng av datorn och sätt i minnet igen, starta datorn och nu så ska allt fungera.

Fick du inte ingång bilder överhuvudtaget så prova att ha batteriet ute i 30min,.

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G