Nån som handlat hos MJ Multimedia www.mjmultimedia.net ?

Permalänk
Medlem

Nån som handlat hos MJ Multimedia www.mjmultimedia.net ?

Nån som handlat hos MJ Multimedia www.mjmultimedia.se ?

Hade tänkt nappa på http://www.mjmultimedia.se/produktinfo.php?id=HDT722525DLAT80...

Tycker bara det verkar löjligt billigt.. minnie.se säljer dom 5 kronor dyrare men efter vad man läst på forumet så verkar det som man skall hålla sig borta från dom.

http://sweclockers.pricerunner.com/retailer/22287/reviews hade också denna produkt men inga bra omdömen alls

EDIT: Produkt, Hitachi Deskstar T7K250 250GB/IDE133
http://sweclockers.pricerunner.com/computing/storage/harddriv...

Edit: Nudå?

Permalänk
Medlem

...

Hur gick det?har du beställt?

Funderar nämligen oxå på å köpa den där...

//T

Visa signatur

//T

Permalänk
Medlem

Nope har inte beställt, ont om cash nu plus att jag inte riktigt litar på det företaget, ser lite mysko ut.

www.minnie.se har dom diskarna också men där har man ju läst om hur det företaget är.

Permalänk
Medlem

Och varför vågar du inte beställa från mj multimedia då?

Man kan ju köpa på faktura/postförskott.

Sen minnie.se ska de väl heller inte vara några problem med.

Permalänk

Får inte sidan att fungera?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Def_Dog
dom har ju inte Hitachi 250 Gb på lager och det går ej att få information om när den finns tillgänglig

Permalänk
Medlem

Snacka om seriös firma för när jag provade att lägga en order på två utav dessa hd och inte fyllt i varken namn eller adress och dessutom ej godkänt deras försäljningsvilkor så fick jag iaf upp ny skärmbild där dom tackade för lagd order :rolleyes:. Undrar vart dom tänker skicka den ordern?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Snacka om seriös firma för när jag provade att lägga en order på två utav dessa hd och inte fyllt i varken namn eller adress och dessutom ej godkänt deras försäljningsvilkor så fick jag iaf upp ny skärmbild där dom tackade för lagd order :rolleyes:. Undrar vart dom tänker skicka den ordern?

Ingenstans troligen?

De har lite problem med stavningen också.

"Artickelnummer:
Artickelbenämning:"

Jag skulle nog inte handla från butiken men man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem

www.minnie.se då, har ju läst lite trådar om det företaget och dom har inte gett så stabilt intryck direkt.

Permalänk
Medlem

Om du inte har för bråttom så kan du beställa dom härifrån http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=36774... för nån krona mer och bor du i Stockholmsområdet kan du hämta dom i butiken på Mäster Samuelsgatan.

Det kan iofs ta upp till 14 dgr innan du har disken men den affären verkar iaf vara mer pålitlig.

Har beställt två st själv för att användas i en Netgear SAN där jag lär köra diskarna i raid1 för att inte förlora data vid ev krasch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Om du inte har för bråttom så kan du beställa dom härifrån http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=36774... för nån krona mer och bor du i Stockholmsområdet kan du hämta dom i butiken på Mäster Samuelsgatan.

Det kan iofs ta upp till 14 dgr innan du har disken men den affären verkar iaf vara mer pålitlig.

Har beställt två st själv för att användas i en Netgear SAN där jag lär köra diskarna i raid1 för att inte förlora data vid ev krasch.

Är du sjuk??? itservice är ju mer oseriös än oseriöst :E

Skulle aldrig i hela mitt liv köpa något från dom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Är du sjuk??? itservice är ju mer oseriös än oseriöst :E

Skulle aldrig i hela mitt liv köpa något från dom...

Ok! Ja tur isf att jag fick detta mail ifrån dom:

---------------
Hej,

Tyvärr har er beställda artikel utgått från sortimentet & kommer ej kunna att levereras.

Beklagar det inträffade.

Ordern kommer att annulleras.

Med vänlig hälsning

Dialect
-----------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ok! Ja tur isf att jag fick detta mail ifrån dom:

---------------
Hej,

Tyvärr har er beställda artikel utgått från sortimentet & kommer ej kunna att levereras.

Beklagar det inträffade.

Ordern kommer att annulleras.

Med vänlig hälsning

Dialect
-----------------

Dom verkar ta slut överallt :/ Känns som dom tas bort som Opteron gjordes :/

Permalänk
Medlem

VARNING! Beställ INTE grejer från mjmultimedia. Om du betalar med kort och grejerna inte finns i lager, så kan du inte räkna med att få tillbaka några pengar inom rimlig tid.

Permalänk

MJ Multimedia

Hej alla
Har beställt och förskottsbetalat varor från denna firma. Leveransen skulle ta två dagar men idag , 14 dagar senare, har jag fortfarande inte fått något från dom. Jättesvårt att komma fram på telefon och mail svarar han
sällan på. Har givit honom 2 dagar att återbeta pengarna sen sker polisanmälan.
Bra priser men vad hjälper det när man inte får några varor. En stor varning till alla som funderar på att köpa där.

Visa signatur

Christer

Permalänk
Medlem

Väcker tråden till liv såhär 10år senare! Ser att många tidigare inte rekommenderar MJ Multimedia alls, men läser man omdömen på prisjakt så verkar det vara mycket positivt!
Är det någon som handlat här på senare dagar och kan rekommendera sidan eller ej??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@popn jag har aldrig varit i kontakt med företaget och har ingen erfarenhet av dem, vissa saker är däremot rätt uppenbara. Det finns direkta felaktigheter på hemsidan, som exempelvis att avsnittet om ångerrätt inte är uppdaterat till att motsvara de lagändringar som gjordes för två år sedan, och att organisationsnummer saknas.
Med all sannolikhet rör det sig om ett skrivbordsföretag, de har alltså inget eget lager (eller egentliga lokaler, för den delen) utan varor som beställs skickas direkt från leverantör till dig. Företaget har inga anställda (potentiellt svartjobb undantaget) utöver företagets ägare, så förvänta dig inga snabba turer vid supportärenden etc. Det är fullt möjligt att du får varor du beställer, men om något strular är nog risken stor att det blir betydligt krångligare för dig än hos ett större företag. Det är också fullt möjligt att du inte får några varor utan att företaget sitter på dina slantar i en månad eller två innan de återbetalas.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Någon som handlat och fått varorna levererade sista månaden?

De ligger med lägst pris på massor av elektronikprodukter på Prisjakt. Bland annat extremt prispressade Airtag ligger 50:- under vad _samtliga_ andra butiker tar.

Gemensamt för i princip alla varor är att leveranstiden är 1-2 veckor fram i tiden och hela tiden skjuts fram. Förståeligt att det kan ta några dagar extra när man är en liten butik utan eget lager där man beställer 'just on time' eller dropshippar från en distributör, men det borde inte lägga på mer än ett par dagar...

Helt legit men en liten ny aktör som försöker ta marknadsandelar genom att sälja utan marginal, eller risk för ett sedan länge stabilt, men litet, företag på väg mot konkurs där man gör en exit scam?

Permalänk
Medlem

Har ingen egen erfarenhet, men om företaget fortfarande finns kvar en sisådär 15 år efter att tråden startades så borde det ju faktiskt vara relativt lugnt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Har ingen egen erfarenhet, men om företaget fortfarande finns kvar en sisådär 15 år efter att tråden startades så borde det ju faktiskt vara relativt lugnt.

Det är godtrogna personer med din inställning som tyvärr alltid blir lurade : -)

Du har antagligen aldrig sett en snyggt utförd exit scam tidigare. Inte så konstigt då det av någon anledning aldrig tagit riktigt fart i Sverige på konsumentsidan (lyckligtvis).

Alla vet att nystartade butiker är hög risk och kommer dra öronen åt sig vilket gör att det inte blir så mycket pengar för bedragaren. Ett vanligt mycket mer effektivt tillvägagångssätt är att köpa ett bolag som funnits länge med gott rykte men som är nära konkurs. Innan ägarbytet har hunnit bli registrerat i alla kanaler så har man ett antal veckor på sig att dra in maximalt med köp för att maximera sin vinst. Bästa sättet att hitta kunderna utan att behöva lägga pengar på marknadsföring blir då naturligt att se till att man hamnar längst upp på prisjämförelsesidorna.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av rs__:

Det är godtrogna personer med din inställning som tyvärr alltid blir lurade : -)

Hade du inte själv handlat av företaget? 🤔

Enskild firma med goda betyg även den senaste tiden.
Hade personligen inte valt att handla från sidan men det ser ju inte ut som några stora varningsklockor ringer direkt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hade du inte själv handlat av företaget? 🤔

Enskild firma med goda betyg även den senaste tiden.
Hade personligen inte valt att handla från sidan men det ser ju inte ut som några stora varningsklockor ringer direkt.

Det har jag väl aldrig sagt? Men oavsett så handlade inte min fråga om ifall man ska handla där eller inte.

Om man är orolig är det bara att använda en betalmetod där man kan reklamera köpet om varan inte levereras så är man till 100% skyddad.

Med det sagt, det är mycket ovanligt att sälja ett flertal varor under inköpspris om man inte är en stor elektronikkedja som är i krig med en konkurrent. Jag söker bara information om vad skälet kan vara i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Jag anser att det ska sättas mer tryck på den stora sidan Prisjakt.se som inte bryr sig något alls om ifall skumraskbutiker är kvar på deras sida eller inte, prisjakt är lika skyldiga till att hålla sin sida fri från dessa företag som dessa företag är skyldiga att sluta med sina affärer.

Sweclockers som förmodligen står för en enorm del av besöken till prisjakt vore väl ypperliga att sätta ner foten, ställa prisjakt mot väggen och fråga varför de inte bara tar bort dessa tvivelaktiga företag från listningen helt och hållet. De tillhandahåller en tjänst som designats så att företagen kan fortsätta lura till sig kunder som de stjäl pengar från eller lovar mer än de levererar.

Men det lär nog inte hända

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av rs__:

Det har jag väl aldrig sagt? Men oavsett så handlade inte min fråga om ifall man ska handla där eller inte.

Om man är orolig är det bara att använda en betalmetod där man kan reklamera köpet om varan inte levereras så är man till 100% skyddad.

Med det sagt, det är mycket ovanligt att sälja ett flertal varor under inköpspris om man inte är en stor elektronikkedja som är i krig med en konkurrent. Jag söker bara information om vad skälet kan vara i det här fallet.

Ah, då missuppfattade jag dig. Det lät som du uttalade dig om leveranserna av egen erfarenhet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Beställde därifrån i lördags. Får se om det kommer. Var sent på kvällen och jag var trött och nöjde mig med betyget på Prisjakt, orkade inte leta mer reviews då. Det står på deras sida att produkten finns i lager och att leveranstid är en vecka.

Återkommer med hur det går.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Produkten jag köpte kom idag, ca en och en halv vecka efter jag beställt. Inga problem!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Produkten jag köpte kom idag, ca en och en halv vecka efter jag beställt. Inga problem!

Så bra att du fick produkten du beställde. Själv brukar jag vara kritisk till mindre etablerade webbutiker, med undantag för i de fall jag hör mycket positivt.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.