Gigabyte K8NS-Ultra 939 vill inte högt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2003

Gigabyte K8NS-Ultra 939 vill inte högt?

Har fått hem ett Gigabyte K8NS-Ultra 939 (Nforce 3) som nästan inte vill klocka någonting

Har provat ett flertal BIOS men når ungefär samma resultat, när jag kommer upp i 220-230 MHz HTT så startar datorn inte upp. Har sänkt HTT multipeln, kört med divider på minnena, ökat volten till både processor, minne och LTD:n. Kan det vara moderkortet som är så fruktansvärt dåligt......?

Processorn är en Opteron 144:a som fungerar stabilt i minst 2,6 GHz på mitt Asrock 939 Dual-SATA. Minnena är ett par Geil Value RAM som är stabila i 250 MHz på mitt Asrock kort.

Bytte moderkort för att jag skulle få tillgång till högre Vcore, högre HTT frekvens samt slippa ifrån diverse strul som mitt Asrock kort hade (Boot problem moddade BIOS). Hade gjort 1.55V Vcore modd på Asrock kortet.

Finns det något annat bra och billigt kort att satsa på som erbjuder bra oc-möjligheter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Mitt k8nsc blev bra mycket stabilare vid överklockning när jag ökade volten till nordbryggan 0,1V. Mitt kort var ostabilt även vid HTT 750 när orginal är 800.