Permalänk
Medlem

Problem med minnet?

Alltid när man loggar in på datorn, kommer det efter en obestämd tid (oftast cirka 5-10 minuter) fram en bluescreen med texten som följer nedan. Ruskigt irriterande! Verkar ha någonting med minnet att göra, skulle någon professionell kunna hjälpa lite så man får datorn att fungera normalt igen? Är inget snille som jag hoppas ni förstår. Så om ni vet hur man ska göra för att få bort detta så skriv gärna ganska detaljerat.

"A problem has been detected and Windows har been shut down to prevent damage on your computer.

check if you have adequate diskscpace. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS updates, dusable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select safe mode.

Beginning dump of phisical memory."

Sen börjar den räkna till hundra för att sedan starta om. Och under detta står det en kod, som dessa nedan. ALLTID olika!

Techincal information:
*** STOP: 0x0000008E (0XC0000005, 0XEC365AE5, 0XF46ABB4C, 0X00000000)

*** STOP: 0x0000008E (0XC0000005, 0XF2C9FAE5, 0XF15B1B4C, 0X00000000)

*** STOP: 0x0000008E (0XC0000005, 0XF2D70AE5, 0XEFD9EB4C, 0X00000000)

HJÄLP snälla ni!

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Hej,

har också fått detta nu det senaste. Misstänker väl också problem med ram-minnet. Jag vet att det skall finnas något bra program för att kolla ramen direkt från en bootdisk.

Någon som vet vad det programmet heter?

Visa signatur

MB 13" Retina

Permalänk
Medlem

testa minne från bootcd

testa att ladda ner ubcd från http://www.ultimatebootcd.com/ - på den skivan hittar du bla memtest som du kan köra för att testa dina ram...

//Skrock

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket. Ska testa detta. Hoppas att jag kommer fram till någon lösning då.

Visa signatur

//