Permalänk
Medlem

Problem med Ram-Minne

Hej!

Visste inte riktigt vart jag skulle hjälpa mig så jag hoppas att ni kan hjälpa mig nu:)
Jag har en Dell Dimension på 2,4 ghz och 512 mb i ram (2st 256mb). Nu till mitt stora problem:
När jag startar datorn står det att jag har 128mb i ram. Hur kan det komma sig? Ska jag köpa nytt ram-minne? Eller är det något annat som är fel?

Tacksam för svar:)

Permalänk

Säger bara en sak, du har ju Dell!!!
Dell är bara problem, ha inte en sådan dator!!!

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

prova att ta ur det och stoppa i det igen om inte det fungerar så provar du byta till den andra dimm platsen om inte det heller fungerar så då vet jag inte du kan också prova köra memtest86 finns i sweclockers filarkiv . Och om du ska köpa minne/minnen till dell så kan du inte köpa vilket som helst. Lycka till.

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Men nu har jag ju Dell... Vad ska jag göra för något? Vill ju inte ha 128 mb i ram...

Permalänk
Medlem

har du gjort det jag sa ?

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag har både tagit ut och bytt plats på minnena.. Men det står fortfarande 128mb. Jag har dock inte hunnit testa memtest86. Det fanns flera olika memtest på sidan, blev lite osäker på vilken jag skulle använda.

Permalänk
Medlem

http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

lägg in den på en floppy eller cd och boota

vet inte hur det är inställt i ditt bios nu men titta så det är om du ska köra genom floppy / eller cd så det står på first boot floppy eller cd.

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD