Permalänk
Medlem

ECS Extreme KN1 Lite

Jag undrar helt enkelt om det här moderkortet är något att ha:

ECS Extreme KN1 Lite, nForce4 Ultra, Socket-939, GbLAN, ATX, SATAII, PCI-Ex16

Och är det ett bra märke eller bara nån skit?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Aws0M^CitroZ

Permalänk

är nog inget fel på det. har sett att många gillar deras andra kort iaf...

Permalänk
Medlem

sitter här med ECS Extreme KN1 SLI, vilket finns i Lite och utan och jag har utan. Det fungerar väldigt bra. Bit-tech har ett testat det och gett det bra poäng också.

Skillnaden mellan lite och inte är bara hur mycket sladdar och sånt som kommer med. Med mitt fick jag lankabel, skrivarportskabel (till mobot), 4 satakablar, en ide till hdd och en till optiska enhetre, en molex>två sata, en sli-brygga, en hållare för den och extra usb och firewire utgångar. Tror det var allt.

Det är dock SLI, det utan tror jag nite är någon direkt skillnad mot förutom sli:t förstås. Om jag var du skulle jag skippat lite-versionen och tacksamt tagit emot alla kablar och sånt man får med den dyrare versionen.

Permalänk

ECS är ju en klass för sig kan man säga, särskilt när det gäller design. Kan vara kul med ett regnbågsfärgat moderkort!

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
sitter här med ECS Extreme KN1 SLI, vilket finns i Lite och utan och jag har utan. Det fungerar väldigt bra. Bit-tech har ett testat det och gett det bra poäng också.

Skillnaden mellan lite och inte är bara hur mycket sladdar och sånt som kommer med. Med mitt fick jag lankabel, skrivarportskabel (till mobot), 4 satakablar, en ide till hdd och en till optiska enhetre, en molex>två sata, en sli-brygga, en hållare för den och extra usb och firewire utgångar. Tror det var allt.

Det är dock SLI, det utan tror jag nite är någon direkt skillnad mot förutom sli:t förstås. Om jag var du skulle jag skippat lite-versionen och tacksamt tagit emot alla kablar och sånt man får med den dyrare versionen.

Jag har precis köpt ett sådant kort som du har och det jag har problem med är att få fast kablarna från frontpanelen på rätt plats. Får fast alla på rätt plats utom Power led som har 3 "pinnar" men i beskrivningen ska den bara ha 2 st. Vet du hur man ska lösa det? Chassit jag har är följande: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316033

Mycket tacksam för svar!!!
Mvh

Visa signatur

Danne