Permalänk

Mysko boot-problem

Jag har en server med ett MSI K7T Turbo moderkort och jag har problem med att få den att boota när den får ström. Om jag slår på strömmen startar alla fläktar men dioderna på moderkortet lyser rött och inget mer händer. Om jag trycker en gång på reset startar datorn upp som vanligt. Efter det funkar den fint så länge den får ström och mjuka omstarter är inget problem.

Är det någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan göra åt det. Datorn ska stå i ett rum dit jag har begränsad access och jag vill att den ska starta upp ordentligt om det blir strömmavbrott.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

den är inte felkopplad vid dom där "småsladdarna" på moderkortet?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Namnet turbo säger en del. Inget man skulle välja till en pålitlig server. Nytt moderkort ett asus eller hellre intel så slipper du problems.

Permalänk

Nu har jag det här moderkortet och ett likadant har funkat i en annan dator. Det jag undrar är vad som gör att det inte vill boota med en gång.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

har du kollat så att alla små pin kablar sitter rätt?

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Har kollat nu och alla kablar sitter rätt. Det är något annat.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!