Permalänk

tider på minnen

Hej...här kommer säkert dagens värsta noob fråga...

Jag försöker ändre lite på mina minnen (Timmings)

Jag ska ändra lite i BIOS

ser för närvarande ut på detta vis

3.0 - 4 - 4 - 8- 1

ser inte så bra ut eller?

Men när jag går in i mitt bios så hittar ja fan inte vart det går att ändra...jag har tusan kollat ÖVER allt i Bios

mina data

Bios
America Megatrends
Version 1021-003

Moderkort
Asus P4C800 (Deluxe enligt kartongen, men inte enligt sisoft)
Minnen TwinMOS Pc3200 Dual.Channel Kit (2*1024) 2 GB

Har även försökt att flasha BIOS men Programmet man ska använda enligt asus hemsida..finns inte att få tag i, försökte med ASUS Update det gick inte..filen jag laddade ner är inte en .awd .bin .ami .rom fil..den heter .005 filen som finns på asus hemsida(bios versionen heter 1021.005) då sket jag i det och valde visa alla filer..letade rätt på .005 filen.. då kom nästa fel.. "The model of the bios image doesn't match the BIOS ROM currentley present. press exit to exit"

Är det någon som kan hjälpa mig med dessa två frågor?

Later DuDes.....

Visa signatur

P4 2.8Ghz Prescott | Asus P4C 800 Deluxe | XFX 7800GS eXtreme | 2048 MB TwinMos | 160GB Segate | NEOPower 480 | Antec P180 | Thermaltake Tower 112 | Benq 16x DVD+R | Asus 16x DVD

Permalänk

Börjar med fråga 2. Varför ska du uppdatera ditt BIOS?

1. Gå in på Asus hemsida igen, där borde du kunna ladda hem en fin manual om du inte redan har en hemma.

Innan du börjar pilla på timings och BIOS är det bra om du vet nyttan med det du gör.

Timings gör oftast bara 1-5% i skillnad i prestanda.

Att flasha BIOS gör ingen nytta alls om du inte har problem med ditt nuvarnde.

Både flashing och settings på timings kan göra datorn instabil och i värsta fall tillfälligt obrukbar.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dronebreg
Börjar med fråga 2. Varför ska du uppdatera ditt BIOS?

1. Gå in på Asus hemsida igen, där borde du kunna ladda hem en fin manual om du inte redan har en hemma.

Innan du börjar pilla på timings och BIOS är det bra om du vet nyttan med det du gör.

Timings gör oftast bara 1-5% i skillnad i prestanda.

Att flasha BIOS gör ingen nytta alls om du inte har problem med ditt nuvarnde.

Både flashing och settings på timings kan göra datorn instabil och i värsta fall tillfälligt obrukbar.

jag orkar inte............

nää..jag ska inte pilla på nått pappa..jag lovar

att uppgradera bios är bara av ondo? naturligtvis kan du få massa fördelar att uppgradera bios... stöder mer hårdvara eller hur..

minnen...ja..alltid kul att pilla på saker..eller hur? hur ska man annars lära sig...

och på hemsidan...ja du vännen..den suger...brukar finnas kunnigare folk här... är du en av dem?

om det är så..kanske man skulle kunna få svar på frågorna i stället?

Later DuDe....

Visa signatur

P4 2.8Ghz Prescott | Asus P4C 800 Deluxe | XFX 7800GS eXtreme | 2048 MB TwinMos | 160GB Segate | NEOPower 480 | Antec P180 | Thermaltake Tower 112 | Benq 16x DVD+R | Asus 16x DVD