Permalänk

Det du bör fixa i en bärbar är ett hyffsat grafikkort och mycket RAM. minst 1GB för att det går åt. Särskilt när man har Windows. Grafikkort du bör statsa på är Mobile versionerna av nVidia GeForce 7x00 serien. ATi har en del kort med men dom presterar inte lika bra alls. Dom är rent ut sagt skitdåliga. Lite kasst av ATi att inte ha något mellan segment på mobila GPU enheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Det du bör fixa i en bärbar är ett hyffsat grafikkort och mycket RAM. minst 1GB för att det går åt. Särskilt när man har Windows. Grafikkort du bör statsa på är Mobile versionerna av nVidia GeForce 7x00 serien. ATi har en del kort med men dom presterar inte lika bra alls. Dom är rent ut sagt skitdåliga. Lite kasst av ATi att inte ha något mellan segment på mobila GPU enheter.

De har ju mobila versioner av X700 och X1600, sen har de ju X1800 och X1900 versioner ute om man vill ha lite bättre prestanda. X1600 är lite snabbare än GF7300 har jag för mig.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

okej, jo 1 GB RAM hade jag tänkt mig redan
men det där med grafikkortet är jag inte så high på när det gäller mobile.
hittade en dator med Turion 3400+, 60 GB HDD, 1 GB RAM, och ett ATI Mobility Radeon X300 UMA, jag vet att det här inte är det bästa grfikkortet precis, hur svårt är det att byta grafikkort i en bärbar? vad kostar ett bra kort till en bärbar?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
okej, jo 1 GB RAM hade jag tänkt mig redan
men det där med grafikkortet är jag inte så high på när det gäller mobile.
hittade en dator med Turion 3400+, 60 GB HDD, 1 GB RAM, och ett ATI Mobility Radeon X300 UMA, jag vet att det här inte är det bästa grfikkortet precis, hur svårt är det att byta grafikkort i en bärbar? vad kostar ett bra kort till en bärbar?

Ja som sagt,misnt 1gb ram.
Jag är nöjd med mitt x700M kort.
Spelar bf2 på helt okej settings,oblivion flyter på bra,givetvis inte med allt godis på men.
Ett x300 känns i princip..helt onödigt att köpa.Då kan du likväl köpa en dator som är billligare med intelgrerad grafik.

Bättre och köpa efter behov och inte pengar:)
Pengar går ju spara - behovet kommer alltid vara det samma.

Har du sagt hur mycket du tänkt lägga?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Vänta med ditt inköp... i maj kommer nya Turion Dual Core...

Är dessa 64-bit?

Är för övrigt också ute på jakt efter en laptop. Blir nog i juli. 2GB ram blir det och sen förhoppningsvis dual core. Tyvärr verkar det svårt att få tag i 7800GTX GO nu. Dell hade förut till rimliga priser men nu finns det inte längre i deras utbud Bara deras "speldator" som har 6800 ULTRA Go istället. Till samma pris dessutom vad jag vet, skumt nog. Snacka om nersteg, från 7800GTX till 6800 Ultra.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Är dessa 64-bit?

Är för övrigt också ute på jakt efter en laptop. Blir nog i juli. 2GB ram blir det och sen förhoppningsvis dual core. Tyvärr verkar det svårt att få tag i 7800GTX GO nu. Dell hade förut till rimliga priser men nu finns det inte längre i deras utbud Bara deras "speldator" som har 6800 ULTRA Go istället. Till samma pris dessutom vad jag vet, skumt nog. Snacka om nersteg, från 7800GTX till 6800 Ultra.

"Givetvis" är dessa färdiga för 64bitars instruktioner.
Där emot kommer dom inte komma i maj som någon sa,utan runt juni/juli.

Och ja vissst,7900 är kul=)

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Är dessa 64-bit?

Är för övrigt också ute på jakt efter en laptop. Blir nog i juli. 2GB ram blir det och sen förhoppningsvis dual core. Tyvärr verkar det svårt att få tag i 7800GTX GO nu. Dell hade förut till rimliga priser men nu finns det inte längre i deras utbud Bara deras "speldator" som har 6800 ULTRA Go istället. Till samma pris dessutom vad jag vet, skumt nog. Snacka om nersteg, från 7800GTX till 6800 Ultra.

Alla AMD cpuer sedan s754 är 64-bits, med undantag för ett par modeller av sempron

Permalänk

yuioN: nja den jag kollat på går på 7k, men jag får se hur mycker jag läger ut (beror på mitt sommarjobb och vad Turion X2 kommer att kosta)

johle: ja det är de, eftersom Turion nu är 64-bitars så borde de ju knappast gå tillbaka till 32 ^^ (CPU:n heter Turion 64)

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Hah oj, jag tänkte rätt fel Tänkte på Intel. De har däremot inga planer på 64-bit dual core inom den närmsta tiden eller? Dell erbjuder bara Intel som bekant...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

okej, hehe ^^ nja den nya processorn ifrån Intel (kommer inte ihåg vad den heter men) vad jag vet så är den dual core och 64-bitars, hört att den tydligen ska vara en riktig prestanda grej,
bästa modelen av den har 2.4 GHz och hade slagit en Athlon 3400+(tror jag att det var) i F.E.A.R. med 70% bättre prestanda, men jag kommer aldrig att skafa en Intel processor!

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G