Dual Core, ta bort ena kärnan vid spelandet

Permalänk
Medlem

Dual Core, ta bort ena kärnan vid spelandet

Jag vill nu göra så att det tar bort ena kärnan när man starta ett spel, så att det inte hackar fram och att det blir som "speedhack".

Jag vill ha guiden på svenska eller om ni kan länka och säga hur man gör som.

Tack i förhand!

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk

Gör man det inte i aktivitetshanteraren?

Men jag tror inte processorn kommer prestera bättre om du avaktiverar en kärna, tvärtom ...

Permalänk
Medlem

Men jag har dual core 3800+ men när jag ska gå in i aktivitethanteraren > Processer> hl.exe. d¨hittar jag inte där man stänger av ena kärnan.

Jag måste stänga av datorn sen stänga av nätaget på 0 sen på 1 igen sen starta datorn sen funkar det att stänga av ena CPU'n, men inte annars!

ocj jag har blivi lite less på det nu!

Sen vill jag kolla om det hjälper med en sån där guider eller vad man ska kalla det.

Eller är det nån som vet vad felet kan vara ?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Varför skulle det hacka för att du kör 2st kärnor...

Permalänk
Medlem

Jag startar valt spel sen tabbar jag ut til desktop och öppnar aktivitets hanteraren, där letar jag upp spelets aktivitet, markerar den, högerklickar och väljer "Ange Processor tilldelning..."
Kanske finns nått enklare sätt men jag har bara 2 spel installerade och bägge funkar för det mesta med bägge cpu kärnorna igång så detta är inget jag blir irriterad på.

Permalänk
Medlem

Re: Dual Core, ta bort ena kärnan vid spelandet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Griffox
Jag vill nu göra så att det tar bort ena kärnan när man starta ett spel, så att det inte hackar fram och att det blir som "speedhack".

Jag vill ha guiden på svenska eller om ni kan länka och säga hur man gör som.

Tack i förhand!

Kör du med cool'n'quiet?

Ändra energisparalternativen till "Hem- eller Kontorsdator" när du lirar, det fungerar för mig..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

err.... installera drivisar & windows xp fixen så borde det lösa sig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här kan du läsa om hur du kan fixa till problemet med spel som går i slowmotion eller att spelet helt enkelt inte presterar bra tillsammans med X2 processorn.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker