Permalänk

Uppdatering [Mobo + Graffe]

Tjennare!

jag är ute o spanar lite efter nytt mobo och nytt graffe. Det jag funderar på är om man ska köpa ett DFI ultra-d NF4 (har NF3 modellen) eller om det är någon ide att gå högre upp o ta tex SLI-Ultra ? det ska inte kosta för mkt helst och det kommer inte bli någon vidare clockning mer än vad som ska köras 24/7 så det kanske bara är onödigt att köpa så dyra prylar. Sen Grafik med, sitter på ett 9800pro som man ägt ett bra tag nu ^^ sen dom stog i pris klassen ~3,5k så det är nog dax att byta det med. Funderade på något mellan 1-2k och ja har kollat lite men det som jag tycker verkar mest prisvärt är väll x1600pro 512MB modellen av Shappire, eller är det nogot annat som ni kan rekomendera inom ramen som är satt sen e det klart skiljer det 2-300 är det ju inte hela världen om det skulle vara värt det hoppas på många bra tips av alla kunniga swecare

//Tack på för hand, Mattias

*edit

Spel som kommer o ska spelas är väll mest; HL2, CSS, BF2, Guild Wars & Guild wars Factions... sen spelar jag även en del WC3 med men det har spec långt under

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R