Nån som har tips om sletna ASUS P4V800-X?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Nån som har tips om sletna ASUS P4V800-X?

Tjenare!

Byggde ihop min dator för nåt år sen, köpte fina delar tyckte jag, nöjd med allt som jag köpte förutom det fattiga ASUS P4V800-X moderkortet.

Vad jag undrar är om någon har samma kort som jag och har kanske problem med det (som jag) och kanske har nåt tips som man kan prova. Brorsan hade samma kort som jag men han hade så stora problem med det att han var tvungen att köpa nytt, ex. Många minnen funkade inte, den startade om hela tiden (särskilt när den fick mycket att göra, typ rendera o skit).

Problem jag har:

* startar segt när nån USB produkt e kopplad (startar inte alls när en mp3 spelare e kopplad)
* Piper till och laggar till när xp logon fadar in för laddning (dock mindre ofta nu efter BIOS uppd.)
* Startade om utan anledning (fixat med uppdat.)
* Hela datorn låste sig, detta nästan efter varje start om man inte satte den i viloläge (har endast hänt 1-2 ggr sen uppdatering )

Visserligen har BIOS uppdateringen hjälp en hel del men, så alla ni som har dessa problem eller andra som jag inte nämner prova uppdatera.

Alla andra som har tips får gärna skriva en rad... känns inte lönt å köpa ett nytt kort när felen inte e så allvarliga längre, plus att man isf skulle lagt pengar på gammalt skit.

Rekomenderar inte detta kort till någon, köper ni en beg. dator eller bara moderkort så kolla så ni inte köper det här skräpet!

i övrigt har jag:

ASUS P4V800-X, P4 2.6GHz HT, 1.5GB RAM PC3200, 1x200GB S-ATA Maxtor 8MB cache, 1x250GB S-ATA 16MB cache, Geforce FX 5200 (med TV out ur funktion :S )