Permalänk
Medlem

Starta datorn på bestämd tid

Hejsan!

Det är så att jag skulle vilja börja använda datorn som väckarklocka, nu när jag har ett ganska redigt högtalarsystem.

Har hittat ett program vid namn Ctirus alarm klock som verkade bra, problemet är dock att man måste ha på datorn över natten för att det ska fungera. Eftersom min burk lever om rätt mycket och jag har den bredvid sängen så är det ingen vidare idé att ha på den hela natten...

Nu är då frågan, finns det något program som startar datorn på en bestämd tid? Eller kan man kanske ställa in det i Bios? Har ett Asus A8N-SLI deluxe.

Tacksam för svar!

/Hugo

Permalänk
Medlem

vet inte men du kanske far lagga den i vilolage tror jag och sen typ lagga in en aktivitet i schemalaggningen pa kontrollpanelen... natt sant

Visa signatur

» C2D E4300 @ 3GHz (Scythe Ninja) » Gigabyte 965P-DS3P Rev 2.0 » XFX 7900GT @ 690/900MHz (VF900) » 2GB Corsair XMS2-6400 DDR2 900MHz » WD Raptor ADFD (36GB) & 2x Samsung SP2504C (250GB) » Seasonic S12 430W » Antec P180 SPCR » X-Fi XtremeGamer » Samsung TFT 931BF »

3DMark05: 12016 .:. 3DMark06: 5823 .:. SuperPi: 19.093s

Permalänk
Medlem

men om den är i viloläge låter den ju fortfarande? thats ze problem

Permalänk

Eftersom startfunktionen bara är att du sluter en krets med knappen kanske du kan använda någon typ av klocka för att väcka datorn. Det skulle faktiskt vara ganska enkelt med lite sladd, tejp och en gammaldags väckarklocka... fast då ringer ju den oxo... aja men du förstår vad jag menar säkert

Permalänk
Medlem

Ahh, men det är så jämarns mycket pyssel med det
Funderar på att köra ipoden genom högtalarna istället, då den har en autostart funktion

Permalänk
Hedersmedlem

Läs §2 i reglerna.

*tråd låst*