Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2006

s939 moderkort med bara pci platser.

Söker ett s939 moderkort utan agp/pci-e x16/pci-e x1. alltså bara pci. finns det? iallafall inga värdelösa pci-e x1.

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Feb 2003

Finns inte vad jag vet om. Men jag hörde om ett kort som hade 7 pci- platser.

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Att gå emot strömmen är aldrig lätt.

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2005

Re: s939 moderkort med bara pci platser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
Söker ett s939 moderkort utan agp/pci-e x16/pci-e x1. alltså bara pci. finns det? iallafall inga värdelösa pci-e x1.

värdelösa på vilket sätt? Finns ju än så länge bara tv-kort och nätverkskort som använder dem, men i framtiden kommer de nog bli vettigare.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Trollhättan
Registrerad
Apr 2004

måste fråga; varför?

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Re: Re: s939 moderkort med bara pci platser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
värdelösa på vilket sätt? Finns ju än så länge bara tv-kort och nätverkskort som använder dem, men i framtiden kommer de nog bli vettigare.

Jo i framtiden ja. Men som det är nu är pcie x1 platserna närmast värdelösa och tar bara en massa plats. Istället för att utrusta moderkortet med fler PCI-platser som man faktiskt har använding för NU.

Asus Z97-A | i5 4690k | 2x4GB Crucial DDR3 1600MHz | EVGA GTX 970 SC+ | Gigabyte GTX 750 Ti | Cooler Master V850 | FD Define R5 | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Underligt.

I det dussinet stationära datorer jag äger eller administrerar så används tre expansionskort (som inte är grafikkort) totalt. Ett ljudkort i en dellapparat som inte har något på moderkortet, ett nätverkskort på en gammal workstation där det inbyggda inte ville prata fast ethernet, en IDE-kontroller på en filservare som behövde en DVD-brännare när moderkortet var fyllt med hårddiskar.

Själv vill jag ha ett moderkort utan gamla PCI, och utan de gamla legacyportarna, och utan den gamla BIOSen... vänta, det blir ju en Mac.

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.