Fel: Moderkortet står och piper när strömmen är på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Maj 2003

Fel: Moderkortet står och piper när strömmen är på.

Så här ser det ut:
Mina husdjur har under en längre tid bitit sönder kabelaget i mitt rum, sedan när mitt rum igår dammsögs så la strömmen av samt såg till så att min dator vägrade boota. Sedan så väcktes jag inatt av att moderkortet stod och pep utav bara h-vete.

Fläktarna åker fram och tillbaks, moderkortets & PSUets lampor blinkar som en julgran samt att moderkortet piper frekvent. Jag har nu försökt att reseta bios samt byta ut samtliga sladdar i mitt rum - Utan resultat...

// Tack på förhand

Riktiga män har MacBook Pros!
PSN: Cj

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Verkar vara ett levande moderkort som gör vad det vill efter som det står upp när det piper.

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Maj 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Verkar vara ett levande moderkort som gör vad det vill efter som det står upp när det piper.

I'ts ALIVE!!!

Verkar vara mitt PSU som spökar... Släckte köket tidigare idag. Samt kortslöt ett moderkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2001

Dags att kasta ut det då

Kasta ut katerna också elelr dra på strumpor på kablaget.. Ananrs komer nog antagligen du eller dina katter få en redig kyss

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Maj 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Dags att kasta ut det då

Kasta ut katerna också elelr dra på strumpor på kablaget.. Ananrs komer nog antagligen du eller dina katter få en redig kyss

Ska snarare bli spännande att se om OCZs 5års reklamationsgaranti fungerar som den ska... Vilket jag hoppas att den gör. Samt ska bli kul och se om all elektronik i min server, min rig samt en hårddisk fungerar. Vågar fan inte använda ett annat PSU.

Tror att en hårddisk rök för fem minuter sen, mor börjar bli galen pga. alla säkringar som helt plötsligt ryker.

Jag verkar ha en fruktansvärd otur med alla måndagsexemplar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2001

Om flera komponenter och annan utrustnign ahr gått sönder borde vell företaget bakom ditt agg stå för dom kostnaderna med eller?

Inte precis ditt fel att dom säljer dåliga produkter.

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Maj 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Om flera komponenter och annan utrustnign ahr gått sönder borde vell företaget bakom ditt agg stå för dom kostnaderna med eller?

Inte precis ditt fel att dom säljer dåliga produkter.

Tror inte att de ersätter mig, men man kan alltid hoppas...
Kul att ha två datorer nere samt en hårddisk... ;P Iof var det en 2gb:are, men endå.

OCZ säljer knappast dåliga produkter... Top of the line snarare, dem verkar dock ha problem med deras PowerStream 520W (det som jag använder). Creds till deras service, får mail från dem var 10de minut, beat that!