Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Vet inte vad folket har fått ifrån att AMD håller längts ? Med tankte på att alla AMD:are clockar sina datorer och sliter ut dem, så håller Intel längre
//
Stör mig också på att AMD har lägre cashe minne än Intel... Kan någon förklara varför ?

punkt1 : kan du visa var du fick "AMD håller längst" påståendet ifrån med ett citat?
sedan på punkt 2 tar du och får fram vetenskapliga bevis på att överklockning är farligt (2001MHz vs 2000MHz-scenariot med orginalspänning är det du skall hitta bevis för, inte när man drar på med 2,1VCore på en Northwood)

Det stör mig också att Intel kör på more=better tekniken

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios

Stör mig också på att AMD har lägre cashe minne än Intel...

kan bero på för att Amd utvecklar sin teknik på ett annat sätt, behöver inte lika mycket som intel för att få likabra/bättre prestanda än deras processorer.

Behöver inte så mycket cache helt enkelt, dessutom gör det inte så mycket nytta på Amd prollar idag mellan ex 512kb och 1mb, men det gör större skillnad på intels datorer.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Willamette? Rambus? Prescott+ättlingar?? LGA? (njo, jag har insett EN fördel, men inte någon av dom som nämndes vid lanseringen)

Menade "Nu har intel förståt (igen) vad kunderna vill ha!" För jag tycker nog att intel var bra, p3 och neråt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Stör mig också på att AMD har lägre cashe minne än Intel... Kan någon förklara varför ?

Men för övrigt är AMD bättre än Intel just nu...

AMD tillverkar processorer som råkar vara prestandaledande för närvarande. Intel gör det inte. Intel måste därmed kompensera med dyra metoder som större cache för att inte ligga alldeles för långt efter.
Sen har Intel byggt sin teknik så att deras processorer svarar bättre på förbättringar som Cache och så. AMDs processorer har höjt effektiviteten så mycket på andra sätt att cachen spelar mindre roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jag förstår, men lilla du. Du fattar väl att det är totalt irrelevant om en av dina CPUs dog av misskötsel. Då behöver du inte nämna det för då kommer alltid någon dumfan tänka "Aha, AMD håller mindre" Även fast det inte är fallet. Det är som att säga: "Saab håller lika bra som volvo. Men min volvo självantände förvisso spontant." Det ger ju folk en sned bild. Och med ett forum fullproppat med människor som bara ser det dom vill se så finns det alltid några människor du förvirrar genom att skriva sådär.

Men lilla du. Om folk är läskunniga så finns det bara ett sätt att tolka: Men det var endast för att fläkten geggade igen.
Jag håller inte riktigt med om att hela sweclockers skulle vara fullt av icke-läskunniga idioter. Men om det är din åsikt, så får du ha den.

Din jämförelse med volvon håller inte därimot. Om en volvo självantänder spontant så är det ju absolut relevant vid val av bil.

Och jag kommer inte sitta och vara tyst för att du vill det. Den här tråden är jag klar med, men räkna med att jag kommer fortsätta skriva i andra trådar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesper
Men lilla du. Om folk är läskunniga så finns det bara ett sätt att tolka: Men det var endast för att fläkten geggade igen.
Jag håller inte riktigt med om att hela sweclockers skulle vara fullt av icke-läskunniga idioter. Men om det är din åsikt, så får du ha den.

Din jämförelse med volvon håller inte därimot. Om en volvo självantänder spontant så är det ju absolut relevant vid val av bil.

Och jag kommer inte sitta och vara tyst för att du vill det. Den här tråden är jag klar med, men räkna med att jag kommer fortsätta skriva i andra trådar.

Jag begär inte att du ska vara tyst. Men jag har fått nog av okunniga fanboys som kommer och fäller kommenterarer som "AMD blir stek heta. Intel är svala och fina, AMD kraschar jämt och går sönder. Intel är kvalité." Och grejen med sånna nollor är att dom gärna läser ditt inlägg som ett stöd för sina obegåvade teser.
Jag säger inte att du har fel på något vis. Men jag har lärt mig den hårda vägen att man aldrig ska överskatta andra människor och måste skriva med hänsyn till dom.