Permalänk
Medlem

Min Dator Startar inte efter ....

Hej . köpte nytt grafikkort(gf7800) och 512 i minne till min dator. grafikkortet gick fin fint att sätta i och jag kom in i datorn (som vart sönder i 2 veckor) och ladda ner drivrutiner och dyl. Men sen så kom jag på tanken att jag hade köpt ett minne idag ju...stängde av datorn och strömbrytaren.
satte i minnet i den sista av mina 3 portar. satte på datan och "pip" lät det. sen så stängdes den av.. jag tog ur minne som jag nyss satt i och provade igen..datan startar men inte skärmen:S Hjälp mej snälla!

Visa signatur

//Hassel

Permalänk
Medlem

Testat med att Clear:a CMOS? Samt startar datorn med ditt gamla grafikkort?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Hej!

När den gör så, dvs att skärmen inte får någon signal tror man oftast att det beror på grafikkortet. Men om jag ska utgå från mina egna erfarenheter så misstänker jag att det är moderkortet du skall koncentrera dig på.

Testa som någon här ovan skrev att Clear:a CMOS, uppdatera BIOS, ta ut batteriet (kan behöva vara från moderkortet ett tag, mellan 5 sekunder och "en natt" hur man nu definerar det...)

Hoppas det löser sig! Mvh. Robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinJacobsson
Hej!

När den gör så, dvs att skärmen inte får någon signal tror man oftast att det beror på grafikkortet. Men om jag ska utgå från mina egna erfarenheter så misstänker jag att det är moderkortet du skall koncentrera dig på.

Testa som någon här ovan skrev att Clear:a CMOS, uppdatera BIOS, ta ut batteriet (kan behöva vara från moderkortet ett tag, mellan 5 sekunder och "en natt" hur man nu definerar det...)

Hoppas det löser sig! Mvh. Robin

Ta ut batteriet, det måste man för det mesta om man skall köra en Clear CMOS... Brukar räcka med 20min.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian