Underligt problem med att koppla in kontrollerkort i pci bussarna - se bild

Permalänk
Medlem

Underligt problem med att koppla in kontrollerkort i pci bussarna - se bild

Hej.

Jag har problem med att koppla in mitt Adaptec 19160 SCSI kort tillsammans med mitt Promise Fasttrack TX 4000 i mitt nya moderkort, Asus A8R MVP.

Nar jag har kopplat in bada korten vagrar kortet i den nedersta PCI bussen att fungera.
Den nedersta PCI bussen fungerar, eftersom att den klarar av att hitta ett kontrollerkort sa lange inte nagot annat ar inkopplad ovanfor.

Sahar ser det ut:

Forstar inte alls vad som ar problemet eller vad som kan orsaka det.
Oerhort tacksam for hjalp.

MVH
D

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat andra PCI-kort än de två kontrollerkorten? Så du kan fastställa att det bara inte är kontrollerkorten som spökar tillsammans i ditt nya moderkort.
Alla PCI-platser sitter ju på samma buss (i konsumentmoderkort), har för mig vissar platser får dela IRQ osv. Det brukar hjälpa att flytta om kort till andra platser. Tyvärr går det ju inte som du skrev pga kylaren. Har du inget PCI-kort att testa med? Typ slänga PCI-kortet i mitten och kontrollerkorten på varsin sida om det?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG