Permalänk
Medlem

DFI-->Corsair?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=52754

Hur funkar de med DFI, har hört att det ska vara problem?

Offtopic: ska jag byta ut kylpastan på min opteron 165 som redan sitter på kylflänsen, till t. ex arctic silver?
Vad blir det för temperaturskillnad?

Edit: Och som vanligt ser man sin tråd sjunka till avgrunden...

Permalänk
Medlem

Inga problem vitt jag vet, kör med 3200C2 själv.

Om inte annat så kan du gå in på www.corsairmemory.com och välja ditt moderkort under support så ser du vilka minnen som testats med mobot.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice, tack tack!

Men ang. min andra fråga:
Bör jag byta kylpasta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Javene
Nice, tack tack!

Men ang. min andra fråga:
Bör jag byta kylpasta?

Njah, håller den normal temp så är det nog ingen fara.

Jag byter bara om jag måste, glömmer oftast att köpa ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att vara på den säkra sidan skulle jag köpt något annat märke såsom OCZ eller G. Skill.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Har inte monterat processorn ännu, undrar om det är lönt att byta, nu när jag ändå kan...

Får dessa corsairminnen för 1900 kr, ganska bra pris tycker jag, borde vara lönt att testa?
Annars har jag dessa som alternativ

http://www.overclockers.co.uk/acatalog/G_Skill.html

De översta då...

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Javene
Har inte monterat processorn ännu, undrar om det är lönt att byta, nu när jag ändå kan...

Får dessa corsairminnen för 1900 kr, ganska bra pris tycker jag, borde vara lönt att testa?
Annars har jag dessa som alternativ

http://www.overclockers.co.uk/acatalog/G_Skill.html

De översta då...

Kör då på Gskill. Sjukt billigt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

hehe, ska du inte tacka för tipset

Nå, vad säger ni, ska jag byta ut kylpastan som sitter så vackert på kylflänsen, till arctic silver

Permalänk
Medlem

Varför inte byta? Känns som en liten investering plus att tuben räcker ju ganska länge så du kan ha den till gpu också och så.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

hur vet jag de exakta måtten jag ska smeta på då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Javene
hur vet jag de exakta måtten jag ska smeta på då?

Brukar köra ett hårfint/jämnt lager över hela ungefär framtill 2-3mm från kanterna, dv.s en fyrkant av pasta som inte täcker helt, detta för att trycket från kylaren gör så att resten täcks.

Sen kan du använda vad som helst så är platt och gärna av plats för att smeta ut en, hade en större pincett i plast förut där jag använde ena "benet" längst ut att smeta ut med.

26*c Idle nu är ju inte så tokigt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En bild-tutorial hade inte vart så tokigt
aldrig bytt tidigare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Javene
En bild-tutorial hade inte vart så tokigt
aldrig bytt tidigare...

Hittade ingen bra tråd, kanske någon annan har.

Gjorde en tillfällig.

Ungefär sådär långt ut täcker jag med kylpasta, ett jämnt lager/hårfint som täcker den ytan (dv.s inga hål eller ställen där det kan samlas luft, sedan smäller jag på kylaren, vrider sakta kanske några millimeter och sedan spänner jag fast den.
Trycket gör så att kylpastan täcker hela området på coren och jag riskerar inte att få massa klegg ner på pinnarna eller att det smetas ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej, trodde jag skulle smeta på kylaren, där stock-pastan sitter
tack för hjälpen btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Javene
okej, trodde jag skulle smeta på kylaren, där stock-pastan sitter
tack för hjälpen btw

Haha, ja det kan du också göra ^^

Men alla kylare lägger sig inte exakt rakt på coren, därav kan det vara svårt att pricka den fyrkanten med pasta på kylaren exakt mot cpu¨n

Som på min Freezer 64 pro så ligger den lite snett ner mot ena kanten, dv.s inte helt exakt i mitten.

Då är det enklare att smeta på Cpu´n då vet man att kylaren + pasta + cpu ligger som det ska

Glöm inte bort att ta bort pastan på kylaren!

Har varit nära själv förut när jag plockat ihop en dator, satte pasta på Cpu´n och skulle montera stock kylaren (org.) och märkte precis innan att det satt pasta på den också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha okej
tack som fan AS 5 som gäller eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Javene
haha okej
tack som fan AS 5 som gäller eller?

Använt både AS5 och MX-1 och båda duger fint, känns nästan som mx-1 är bättre ^^

Visa signatur