Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Maj 2003

ATX power connectors

Är inte hundra om det är rätt forumställe, råkade vara i hela datasystemet först, men detta ställe kanske passar bättre?
men har en fråga. ATX power connectors, på moderkortet ska ju den stora in som säga, men också en sån där liten fyra pins ATX12V eller va de heter, nu undra jag, ska man ta fyra pins från den stora 20-pin kontakten eller ska man ta den där andra fyra pins som finns där från nätagget som sitter som sladd som alla dessa powerkontakter som går till hdd, cd osv, vilken av dem två? eller spelar det ingen roll? eller ingen av dem??

Jokern

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2001

Re: ATX power connectors

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyllet_84
Är inte hundra om det är rätt forumställe, råkade vara i hela datasystemet först, men detta ställe kanske passar bättre?
men har en fråga. ATX power connectors, på moderkortet ska ju den stora in som säga, men också en sån där liten fyra pins ATX12V eller va de heter, nu undra jag, ska man ta fyra pins från den stora 20-pin kontakten eller ska man ta den där andra fyra pins som finns där från nätagget som sitter som sladd som alla dessa powerkontakter som går till hdd, cd osv, vilken av dem två? eller spelar det ingen roll? eller ingen av dem??

den som är "den där andra fyra pins som finns där från nätagget som sitter som sladd som alla dessa powerkontakter som går till hdd, cd osv" ska du koppla.

Vissa ATX moderkort har 20-stifts kontakt medans andra har 24, det är vad den andra är till för.

"There are only 10 types of people in this world: Those who understand binary and those who don't."
[img]http://www.sloganizer.net/en/style7,TheDuke.png[/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Maj 2003

tack så mkt. då vet jag.

Jokern