Intervju med BFG Tech

Permalänk
Melding Plague

Intervju med BFG Tech

Läs nyheten: <a href="http://www.sweclockers.com/index.php#newsitemEEuVAlAkVpmDIcYS..." class=small>Intervju med BFG Tech</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

fel fel fel!! :p

Big Fu#"%ng gun! Mycket bra intervju btw

Permalänk
Medlem

Härligt med mer tillverkare, det här kan nog bli en succé.

Citat:

BFG har något som kallas "äkta livstidsgaranti" vilket enligt John Malley betyder att så länge konsumenter äger kort som går sönder byter de ut dem."

Det där var också något bra som gynnar konsumenterna.

Citat:

FÖRST! YES! Jag är aldrig först! Härligt!

Offtopic: DenBlåaTomburken, lägg ner!

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
Det där var också något bra som gynnar konsumenterna.

Bra, men inte så exklusivt som han vill få det att framstå. Typiskt försäljarsnack, vilket i och för sig är helt naturligt.

Håller för övrigt med om att BFG verkar vara ett vettigt märke.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa det där kortet, bara för att det heter Big Fucking Gun.
Deras "Ultra"-serier borde döpas till OMG också.
"Jag har OMG-modellen av Big Fucking Gun." <- respect 8)

Permalänk

Deras PhysX-kort kommer ju nästa månad också. Prylbög som man är så skulle man vilja ha ett sånt, men jag spelar inte den typ av spel som skulle ha särskilt stor nytta av en fysikprocessor.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
FÖRST! YES! Jag är aldrig först! Härligt!

Gör du så en gång till ordnar vi en kort semester från forumet åt dig,
Tillbaks till topic

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Jag ska köpa det där kortet, bara för att det heter Big Fucking Gun.
Deras "Ultra"-serier borde döpas till OMG också.
"Mitt jag har OMG-modellen av Big Fucking Gun." <- respect 8)

Köp inte deras 7900gt kort, det är många som har fått hem korten med lossnade caps skramlande i lådan...dom har uppenbart haft problem med antingen packning eller liknande.

http://www.newegg.com/Product/CustratingReview.asp?Item=N82E1...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clint Eastwood
Köp inte deras 7900gt kort, det är många som har fått hem korten med lossnade caps skramlande i lådan...dom har uppenbart haft problem med antingen packning eller liknande.

http://www.newegg.com/Product/CustratingReview.asp?Item=N82E1...

Fan, det var lite trist å höra. Det är jobbigt när sånt drabbar nya aktörer på marknaden, som om det inte är tillräckligt svårt att ta sig in på marknaden utan sådana problem. =/

Permalänk
Medlem

BFG verkar vara ett trevligt märke såsom XFX och eVGA.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Inaktiv

På den tiden man spelade Q2 sa vi iaf att BFG stod för Big fucking gun

Enligt doom filmen är det, Big Force Gun.

---

Jag ska ha ett BFG kort efter sommaren Längtar på att dom ska komma till Sverige.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt. Dags för ett besök på deras hemsida för lite mer info.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har varit i kontakt med Gandalf Data AB och tydligen gäller denna livstidsgaranti på samtliga grafikkort som Gandalf säljer till sina återförsäljare:

"BFG har livstids garanti på alla sina grafikkort. Detta hur dom
än är sålda. Dvs alla de BFG kort vi säljer till ÅF som dem sedan säljer till
slutkund innefattas av äkta livstids garanti."

Detta är verkligen en glädjande nyhet för oss konsumenter som köper dyra grafikkort varje 3:e år eller liknande.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Jag har varit i kontakt med Gandalf Data AB och tydligen gäller denna livstidsgaranti på samtliga grafikkort som Gandalf säljer till sina återförsäljare:

"BFG har livstids garanti på alla sina grafikkort. Detta hur dom
än är sålda. Dvs alla de BFG kort vi säljer till ÅF som dem sedan säljer till
slutkund innefattas av äkta livstids garanti."

Detta är verkligen en glädjande nyhet för oss konsumenter som köper dyra grafikkort varje 3:e år eller liknande.

Det är riktigt bra. Jag vet inget annat företag som har det. Någon annan som vet?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Jag har varit i kontakt med Gandalf Data AB och tydligen gäller denna livstidsgaranti på samtliga grafikkort som Gandalf säljer till sina återförsäljare:

"BFG har livstids garanti på alla sina grafikkort. Detta hur dom
än är sålda. Dvs alla de BFG kort vi säljer till ÅF som dem sedan säljer till
slutkund innefattas av äkta livstids garanti."

Detta är verkligen en glädjande nyhet för oss konsumenter som köper dyra grafikkort varje 3:e år eller liknande.

Låter ju bra men i praktiken? Vid reklamation skickar man det felande kortet till Gandalf då eller ska man skicka det direkt till tillverkaren?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Låter ju bra men i praktiken? Vid reklamation skickar man det felande kortet till Gandalf då eller ska man skicka det direkt till tillverkaren?

Nej, du vänder dig till din återförsäljare, där du köpte kortet så skall de byta ut det. Dock är min erfarenhet att återförsäljare ofta inte har 100%-ig koll på vad som gäller med specifika garantier på produkter och då får man kanske kontakta tillverkaren och få "bevis" för sitt garantifall.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+