Permalänk
Inaktiv

Ny CPU

Hejsan.
Sitter med en (somjag förstått det) gammal 478 Socket... Fick det intrycket då knappt några moderkort som recenseras stöder 478.

Nu är det så att jag skulle behöva nytt moderkort och ny CPU.
är dock inte särskilt haj inom just dom här två ämnena. Vilken socket/CPU(moderkort lämpar sig bäst för spelande?
Skulle också gärna vela ha lite temperaturvärden.

Permalänk
Medlem

S939 är nog det bästa valet för spel just nu.

För övrigt är det 5 grader varmt ute just nu.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

ett dual sata 2 moderkort och en 3200+ funkar underbart för mej då har du både agp och pci-e desutom

Visa signatur

Workstation: Fractal Design Define R4, Core i5-3550, 16GB ram, ASUS P8Z77-V, GTX570, Corsair CX500M, 74GB WD Raptor+4,1TB HDD, 3x Dell P2314H.
Notebook: HP EliteBook 840, i7-4600U, FHD 14", 8GB ram, Samsung 840 PRO 256GB, Intel AC WLan, 4G-LTE.
Htpc: Raspberry pi med rasplex

Permalänk
Inaktiv

Ackelind: OK, får leta efter ett sådant då..

Kade: Hm.. känns lite onödigt att köpa ett moderkort med både AGP och PCI-e då jag bara använder PCI-e.. Ska leta efter ett liknande med endast PCI-e

Permalänk
Medlem

Abit KN8 SLI kanske vore något? Det är billigt, och det verkar fungera fint så länge man inte är ute efter att sätta WR i extrem överklockning eller något.

Dessutom har det fläktlös kylning av nordbryggan vilket (i alla fall jag tycker) är nästan ett måste. Små fläktar går bara sönder och gör en galen med sitt ljud.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.