Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lenhovda
Registrerad
Jan 2005

Asus A8N32 Sli Deluxe

Detta moderkortet har varit lovande länge och har därför beslutat mej att köpa det. nån som tycker att mitt abit a8n fatal1ty verkar vara bättre så säg till isf haha:D

och ja undrar om de är nån som känner till någon sida där ´många moderkort är testade samtidigt (har sökt, men hittar ej det jag vill ha) på tex asus kortet och mitt abit

tack på förhand mvh alex.

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oxelösund
Registrerad
Maj 2004

Och vad är det för fel på DFI nu då :-D?

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

A8N32-SLI för att får fullt ut x16 på båda portarna? Nah behåll ditt nuvarande kort, om det inte är någon mycket specefik funktion som du är ute efter så känns det inte som det är värt det. Om du har ett absolut köp-behov, leta på andra komponenter istället.

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lenhovda
Registrerad
Jan 2005

asus kortet har en passiv lösning som jag vill åt, samt dom åtta-fasiga komponenterna som gör att cpun inte blir lika varm som utan dom. dessutom snyggare(mäst syfte) plus att jag kan knappt klocka med detta, typ bara minnerna som ja kan ändra timingsen och så, försöker man klocka tex en mhz upp eller ner måste man reseta bios,. anar att de e defekt, därför vill ja byta., varför inte DFI? jo för jag hatar gult och de passar inte in i mitt case

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
asus kortet har en passiv lösning som jag vill åt, samt dom åtta-fasiga komponenterna som gör att cpun inte blir lika varm som utan dom. dessutom snyggare(mäst syfte) plus att jag kan knappt klocka med detta, typ bara minnerna som ja kan ändra timingsen och så, försöker man klocka tex en mhz upp eller ner måste man reseta bios,. anar att de e defekt, därför vill ja byta., varför inte DFI? jo för jag hatar gult och de passar inte in i mitt case

Valde själv mellan A8N32-SLI och A8N-SLI Premium och det blev det sistnämnda eftersom det drar mindre ström. A8N32-SLI är imho bara intressant ifall man vill köra SLI eftersom det har dubbla x16-platser. Överklockningsmöjligheterna är något bättre dessutom, men ska man inte överklocka extremt klarar man sig nog med A8N-SLI Premium.

A8N32ans "eight-phase power circuitry" påverkar strömförbrukningen för VRMen, inte själva CPUn. Och enligt SPCRs test så drar A8N32-SLI trots detta mer än A8N-SLI Premium.
- http://www.silentpcreview.com/article299-page1.html

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lenhovda
Registrerad
Jan 2005

okej tack