Permalänk
Avstängd

Celeron m 478

http://www.getpartsonline.com/sl68j.html

hej kommer den cpun fungera på ett vanligt socket 478 moderkort?

vet någon vart man kna får tag på en celron m på 1,4-1,5ghz som går att köra på ett 478a modekrort?

Permalänk
Medlem

http://developer.intel.com/design/mobile/pentium4p-m/document...

Länken är tagen från den sidan du länkade till. Längst upp (under Datasheets)
finns en fin liten PDF som talar om allt du behöver veta. Inte så svårt va?

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Avstängd

jag såg inget som sa att den skulle passa på just ett vanligt 478mobo.
den har bara 133mhz buss så jag vet inte helt hur det kommer att går.

ingen som vet vart man får tag på en celeron m 1,4ghz med nohrtwood kärnan?

Permalänk

Celeron M är väl 478 pinnars socket fast den heter 479 och passar inte på ett vanligt 478kort utan på samma som Pentium M. Tror även att Pentium M bara har 478pinnar om man räknar.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Avstängd

ok,ja får iallfall hem en så cpu i morgon men det kanske går att sälja den om den inte funkar så bra.

det finns mobile cpuer som ska passa till 478 men jag hittar bara dom på ebay o jag vet inte hur man beställer där ifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ok,ja får iallfall hem en så cpu i morgon men det kanske går att sälja den om den inte funkar så bra.

det finns mobile cpuer som ska passa till 478 men jag hittar bara dom på ebay o jag vet inte hur man beställer där ifrån.

eBay är en auktions-sajt precis som Tradera. Du måste vara minst 18 år och inneha ett internationellt gångbart kreditkort för att bli medlem.
Du "beställer" ingenting, utan bjuder på en auktion du är interesserad av att vinna. Sen får du snällt betala i förskott.
eBay har en stenhård policy mot folk som bjuder på, och vinner, en auktion och sen inte betalar.
Efter 3 varningar så blir du avstängd. Så det är inget för barn/ungdomar under 18 år eller folk som inte kan betala för sig.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora