Abit KN8-Ultra VS. Asus A8N-E; För vattenkylning

Permalänk
Medlem

Abit KN8-Ultra VS. Asus A8N-E; För vattenkylning

Dags för ny dator efter två år med min gammla häck.. Jag hade tänkt en AMD Athlon 64 X2 3800+ prolle..

Det enda i stort som skiljer dom båda moderkorten åt är att A8N-E har 1st pci-e x4 samt 2st pci-e x1 jämmfört mot Abits 3st pci-e 1x och en del olika bios/mjukvaru tjossan

Jag kör vattenkylning på mitt gammla system och har för avsikt att göra det samma på det nya, jag vill/kommer att kyla båda NB och CPU. Det kommer även att ske en del överklockning

Så nu till frågan, vilket kort lämpar sig bäst för att ha ett NB vattenblock så att det inte är ivägen och täcka en massa pci-e platser.. På bilderna ser det ju klart ut som att Asus kortet är bäst men jag har ingen aning om hur mycket olika pci-e kort bygger samt hur bra asus kort går att överklocka med.. Jag har ett Abit NF7-S 2.0 nu och är väldigt nöjd med dess egenskaper och det får mig lite att vilja hålla mig kvar till abit.

Vilket kort ska jag välja med tanke till utrymme, överklockningsegenskaper samt funktioner? Dom kostar ju lika mycket så..

Tack på förhand