Prestandard skillnad på Intel Celeron M370 1.5ghz Och AMD 1,8ghz (3100)?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Prestandard skillnad på Intel Celeron M370 1.5ghz Och AMD 1,8ghz (3100)?

Hej!

Jag skulle behöva hjälp med en fråga!

Vad är det för prestandard skillnad på Intel Celeron M370 1.5ghz Och AMD 1,8ghz (3100) Sempron? Ligger ju i samma prisklass så AMD kan ju knappas vara dubbelt så snabb, nu förtiden arbetar dom så olika så man kan ju inte kolla sig blint på Ghz..

http://www.inwarehouse.se/productdetail.aspx?id=k1016385&port...

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=k956526&Refer...

Tack för all hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgstrakten
Registrerad
Jul 2001

Prestanda är mycket likvärdig. Ibland kommer Sempron vara snabbare och ibland Celeron, men överlag är de likvärdiga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Toshiban ser ut att ha mer spännande grafikchip och skärm. Det är troligt att den är aningen mindre plastig än Acerapparaten. Sen säger sig Toshiban ha Firewire, TV-ut och en halvtimma mer batteritid.

Det är mycket möjligt att Toshiban är värd de extra 795 pengarna.

Vad gäller CPUerna så skulle jag tro att Celeronen är aningen snabbare såvida man inte kör Sempronen i 64-bits läge.

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Hej, jag tänkte nästan att det måste vara samma prestand även att det skilljer en den på CPU hastigheten. Tack för hjälpen alla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2003

Enligt mig så är också Toshiban det bättre valet av dom två, mest pga widescreen-skärmen (om nu texten på inwarehouse stämmer)
i den prisklassen är det ju en surf-o-skriv-maskin man köper, då behöver man inte bry sig hurvida ens favoritspel fungerar med den mindre vanliga upplösningen - mer plats på skärmen = bättre

skillnaden mellan Celeronen och Sempronen är inte nämnvärd (även om jag nästan hade gissat på att Sempronen var lite snabbare tvärtemot alla andra)

Folding - bad in poker, good in real life