Permalänk

CPU - bulk, tray eller box?

Jag såg nyligen att det fanns lite olika alternativ att välja på när man ska köpa processor i form av paketering antar jag. Jag vet vad som menas med box och bulk, men tray har jag inte sett förrut, vad är det?

Box - CPU + kylare.
Bulk - Bara CPU, inget annat.
Tray - ???

Visa signatur

bla bla bla... :P

Permalänk
Inaktiv

Tray = Bulk

Permalänk
Medlem

cpuerna som är boxade med kylare kostar ofta lika mycket som dom utan.
så även om man inte behöver kylaren så kan man ju alltid avända den till något kul

Permalänk
Medlem

+ att man får en snygg låda att visa upp

Permalänk
Medlem

Box kan väl även kallas Retail?
Retail och Tray
Box och Bulk

Alltså folk som använder ordet retail kör oftats med tray också, och box använder bulk. Om ni fattar vad jag menar :S

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Hjälpsam

Generellt ger Box 3år garanti medan bulk 1år... eller något liknande kommer inte ihåg exakt men det var rejäl skillnad på det iaf.

Box är mer värt det i de flesta lägen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Generellt ger Box 3år garanti medan bulk 1år... eller något liknande kommer inte ihåg exakt men det var rejäl skillnad på det iaf.

Box är mer värt det i de flesta lägen.

Om vi pratar AMD så ger de mycket riktigt tre års garanti på boxade produkter, och ingen garanti alls på bulk. Oftast så erbjuder ju dock försäljaren ett års garanti på alla produkter utom förbrukningsartiklar. Dessutom så har man ju numera tre års reklamationsrätt vid ursprungliga fel.

Notera dock att om du INTE kör med standardkylaren så har du förverkat din garanti. Inte för att de kan kolla på det på något sätt, men det säger ju något om hur usel garanti de erbjuder.

Men om man tycker om lådor och klistermärken eller helt enkelt vill ha en högljudd kylare så kan man väl lägga den där extra hundralappen...

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

viktigt! Man får minst 1 sådant gulligt klistermärke (som nämns ovan) med boxade versioner. Till exempel Athlon 64 eller pentium 4 klistermärke som dom vill att man ska klistra på burken. Satte mitt i pannan på en kompis, han gick runt med det under ett helt veckolan(!).

Tror inte man får såna med bulk, eller?

Brukar alltid ta boxed om de kostar lika mycket, beror ju på var man handlar... Kan alltid hitta på något med den. Den kan ju bli nya graffe kylaren som man suktat efter.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.