interna ljudkortet vill inte spela upp på vanliga högtalar utgången

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mölndal
Registrerad
Sep 2004

interna ljudkortet vill inte spela upp på vanliga högtalar utgången

Hej jag har precis köpt mig en dator och har ett gigabyte GA-K8NF-9. Med ett realtek ljudkort på som när jag vill spela upp ngt ljud så fungerar det inte i den vanliga gröna porten.
Men när jag stoppar i högtalare eller hörlurar så känner ljudkortet av det och så.

Så det kan juh inte vara helt dött och jag har upptäckt en liten skum grej det ska vara ALC(850) codec på det här ljudkortet men när jag installerar drivisarna (både dem jag fick med och dem senaste som jag tankat på deras hemsida) så blir det ALC(655) vet inte om detta har något med saken att göra men jag tackar för alla ideer.

//LiGhTeR

VK

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Okt 2005

vad har du för låda/nätagg har ett asus a8n-e moderkort och har fått samma problem sedan ja bytt låda till ett antec sonata 2 med tillhörande nätagg och har hört att det kan ha med nätagget att göra.

Mvh Rikard

C2D E4300 CPU 1.8ghz@3ghz 1.35v 31C Idle 58C Load, Gigabyte GA-965P-DS3 Mobo, Asus x1950pro 256mb Grafikkort, 2x2048 OCZ minnen, Samsung 500gb SATA2,Samsung DVDRW SATA, Antec Sonata II Chassi.Tgb Logitech UltraX, Mus Logitech MX1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mölndal
Registrerad
Sep 2004

Jag har ett a-tech chassie med tillhörande nätagg (ett fjuttigt 360w agg) men har svårt att tro att det ska vara problemet :S

Edit: med tanke på att ljudet fungerar när jag ställer in att jag har 5.1 ljud inkopplat och använder den blåa porten :S:S

VK