Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Min nordbrygga 70grader.

Nordbryggan på min lillebrorsas dator blir 70 grader. Det är ett modekort med s939 socket. Kan inte nu kolla upp namnet.
Tror att det ä nordbryggan men jag vet inte om det heter så på amd mobo.
Hursomhelst det sitter en jätte liten kylfläns som man kan steka ägg på, den är 70grader. Tror ni att det är bra? Hade tänkt köpa ny kylning till den (ska få hans mobo+prolle) men 1/3 sitter under grafikkortet, då får ju ingen större kylfläns plats. Hur ska jag göra^?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Jag hade samma problem på mitt gamla Gigabyte K8N PRO-SLI det var dessutom inte helt stabilt. Jag löste problemet genom att köpa ett nytt moderkort med bättre kylning. Jag kommer troligen aldrig mer köpa något Gigabyte moderkort.
Mitt nya moderkort Abit KN8 SLI fungerar klockrent och det kostade ungefär lika mycket och det har heatpipekylning.

http://www.abit.com.cn/MotherBoard/Socket939/KN8SLI/l125.jpg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2005

gigabyte ga k8n sli pro

har själv ett likadant gigabyte kort med exakt samma problem där den en temperaturen (antagligen nordbryggan) visar på konstant 71 grader. har testat med diverse saker men inte fått ordning på det.

har nu fått hem ett asus a8n sli deluxe som jag ska testa att sätte in nästa helg då jag inte har tid innan för att svart på vitt se om det är ett SBS-syndrom eller om det faktist är mitt gigabyte kort som är skräp.

//skrock