Pepper Pad, UMPC med Linux

Permalänk
Melding Plague

Pepper Pad, UMPC med Linux

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den är äkligt ful och rätt så stor.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

hehe, som gjord för att vara en jättegameboyemulator med den layouten.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Mycket sämre än Origami/UMPC, Samma pris men sämre hårdvara. Bättre att vänta på nästa generations UMPC och boota linux från till ex ett USB minne

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

verkade riktigt värdelös. ful design och dålig hårdvara nej tack.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Är UMPCs låsta till windows?
(kanske inte går att köpa utan windows, men den är ju som nästan vilken dator som helst )

Permalänk

Totalt värdelös, precis som Origami.
Med det priset finns det ingen fördel att köpa en sådan.

Om den däremot kostat runt 4-500 dollar så hade det varit bra mer prisvärt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Är UMPCs låsta till windows?
(kanske inte går att köpa utan windows, men den är ju som nästan vilken dator som helst )

De verkar köra Linux under utvecklingen iaf: http://www.umpcorigami.com/news/modules.php?name=News&file=ar...

Jag är 99% säker på att det kommer gå att köra Linux även på den färdiga produkten.

Vill absolut ha en UMPC till bl a bilen även om jag redan har en IBM X40. Är dock helt ointresserad av skiten som den här nyheten handlade om.

Permalänk
Medlem

Jo, vill-ha faktorn är rätt stor för en origami. Men jag *måste* ändå köpa en bärbar så då känns det inte värt det att köpa båda (särskilt när det blir en ultraportabel bärbar)