AMD XP 3200+ 400MHz DDR, på ett 333MHz modertkort

Permalänk
Medlem

AMD XP 3200+ 400MHz DDR, på ett 333MHz modertkort

Hej

Jag hade förut ett mATX moderkort med 400MHz DDR på både FSB och RAM.
(Ja, om jag nu förklarade rätt..)

Detta moderkort gick sönder efter 8 månader, och fick nytt moderkort på garanti.

När jag ringde supporten till stället där jag köpte, så föreslog han detta moderkortet, och han sa att detta var det enda kort de had, som hade mATX+SocketA+VGA.

Dock hade detta kort som de skickade nu inte stöd 400MHz på FSB eller RAM, utan för 333 bara.

Liksom, jag borde inte ha sagt "ok" till detta till killen på supporten, och jag vill nu ringa och klaga, att min processor förlorar massa prestanda på detta.
Men vad skulle jag ha gjort?? sagt nej till det enda "de hade".

Edit:
Är detta i fel forum? Sorry borde kanske vara i AMD-relaterat..

Har kollat på THG old cpu chart...
http://www23.tomshardware.com/cpu_2004.html?modelx=33&model1=...
Och mellan amd xp 2500+ och 3200+ i pcmark03 cpu, så blir det ca 20% skillnad i poäng..

Så det är väl svaret på min fråga då.

Att med detta 333MHz moderkortet till min AMD XP 3200+ 400mhz så blir cpu'n underklockad till 2500+ och jag förlorar ca 20% prestanda.

Är det värt att whina till webhallen, att de special-beställer ett 400mhz socket a matx+vga+lan, kort till mig?

Då de gett mig ett kort som inte klarar av min processor utan istället underklockar den så jag förlorar 20%

Permalänk
Medlem

Ställ dig frågan:
Vill jag ha 333fsb och 20% mindre prestanda fastän jag egentligen betalat för 400fsb? Svarar du nej, gå till punkt ett. Svarar du ja, gå till punkt två.

1) Whinar
2) Whinar inte

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|