Problem med msi k8n neo4 platinum efter ominstallation..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Problem med msi k8n neo4 platinum efter ominstallation..

Efter ominstallation av Winxp så får jag vid uppstart upp meddelandet säker bortagning av maskinvara.
Maskinvaran är min Maxtor hårddisk .
Nån som känner igen problemen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövånger
Registrerad
Jul 2004

Har ett likadant mobo , Maxtor disken är en SATA antar jag , det är nån skum bugg som gör att man får ett sånt medelande om SATA diskar , bara att ignorera.

[MAXIMUS VII Ranger][I7 4790K][16gb ram][R9 290][Samsung 850 Evo 250gb*2+1TB][Corsair AX850][Obsidian 800D][HP LP2475w][W7 Ultimate 64]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Fruktansvärt irriterande ju,ligger kvar i aktivitets fältet hela tiden.
Fattar inte,man vill väl inte ta bort sin maskinvara som är en hd med operativet på.
Måste vara nån som har en lösning..får snart ett mindre sammanbrott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

msconfig så tar du väl bort den vid uppstart sen om datorn startar igen det låter jag vara osagt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Ingen bugg, din hd är av hotswap typ vilket betyder att man kan ta ur den när datorn är i drift fast det går ju inte när windows ligger där.
Jag har samma på min och det kan vara lite irriterande men jag satte den att döljas = dölj inaktiva iconer och har även satt den på "dölj alltid"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Ahh..tackar för svaret!
Är totalt ny när det gäller SATA och raid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Kan tilläggas att det gäller bara när sata-kontrollern stöder hotswap, vilket den gör i nforce4.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara