Permalänk

Uppdatera bios.

Hur uppdaterar man bios?
Jag har laddat ner en fil nu men vad gör jag med den då?
Har ett Epox EP-8K9A(I) 3år gammalt.
Och vad mennas med "Chipset" skall man uppgradera det också?
Och Vad mennas med "North Bridge: VIA VT8377 Apollo KT400" och "South Bridge: VIA VT8233/8235"?, det står så när jag trycker in på chipset.

En sak till nu:P Jag använder Everest Home Edition när jag kollar allt detta, men Jag har 3st minnen 2st 256 och ett 512, men jag tror att båda 256 minnena har gått sönder eftersom ett dog och då stog det att jag bara hade 768 och nu så har typ ett till dött så nu står det 512, men i Everest så finns ju alla minnen med där? är dom paj då?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk

Använd det medföljande programmet Magic Bios borde ligga på CDn du fick med. Jag har samma moderkort o det funkar bra och är lätt att använda.

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Medlem

Hoppas det är okej att bumpa upp den här tråden, men då slipper jag skapa en ny tråd.
Det är så att jag har exakt samma moderkort som herrn här över. Men jag skulle vilja reseta BIOSen/moderkortet som det var från början. Enligt min bror ska man ta ur ett batteri ur moderkortet i ett par timmar samt klicka på någon resetknapp. Men jag hittar ingen guide om hur man gör. Någon som kan förklara alternativt länka till en guide?
Tack på förhand.