Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

NF¤ trasigt??

Råkade ev. klanta mig lite igår då jag rengjorde fläkten till nf4 chipet och byte kylpasta. när jag tryckte dit fläkten tryckte kanske jag för hårt och det hördes ett litet knäck. Vet inte om det var chipet eller benen som håller fläkten. Men dator verkar fungerar. Om nu chipet skulle vara skadat skulle inte det märkas tydligt??
En annan sak när jag hade en relativt ny installerad xp så fick jag 10200 poäng i 3dmark05 nu får jag bara 8200 poäng. Har installerat lite fler program sen dess.

//Mheel

Trädvy Permalänk
Gäst

kanske har du norton antivirus? den är rktig störig. sänker poängen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Om din dator fungerar efter ingreppet så kan du vara lugn, men tänk på det till nästa gång och var väldigt försiktig när du monterar av och på kylare på sådana kretsar;)

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy
Om din dator fungerar efter ingreppet så kan du vara lugn, men tänk på det till nästa gång och var väldigt försiktig när du monterar av och på kylare på sådana kretsar;)

Jag vet inte vad som hände tänkte helt enkelt inte. Hade läst guiden om hur man skulle göra och där står klart och tydligt att man ska montera den försiktigt. Men jag hade tur verkar det som.

//Mheel