Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2006

Bootproblem men sataraid

Jag har ett ecs kn1 lite moderkort och vill raida mina Sata diskar för att installera windows på.
jag har installerat de drivrutiner, dom som ska in innan själva win. installationen, som ska behövas för att kunna göra detta och det går fint att installera win.
drivrutinerna är de som finns i nvidias nforce packet, som ska vara rätt enl. supporten som jag har haft mailkontakt med i julas då jag inte heller fick det att fungera, pga att jag inte hittade dessa drivrutiner.

Problemet är att när jag har gjort detta och sta boota windows så kommer den till win. loggon där den står och tuggar ett tag för att sedan starta om och sedan vill den starta win i felsäkert, vilket inte fungerar bättre.

kan ngn hjälpa mig? jag tror att jag har alla boisinställningar rätt, allt ska vara enablat och den strippade enheten är satt som högsta boot pirority.
har lus läst moderkortsmanualen men hittar inget som verkar relevant.
Är det kanske fel drivrutiner? om så, vart finns de rätta?

Det är wdc 160gb diskar.
jag har kört på denna konfiguration sedan jul men inte på raidade diskar.

EDIT:
Nyaste BIOS-versionen är nu fixad, men det uppstår fortfarande bluescreen efter att windows-loggan försvinner (laddat klart).
Mer exakt står det "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME", vilket är lätt att översätta, men svårare att förstå innebörden av.. nån som blir har en aning om vad som kan göras?

Tacksam för svar!