Permalänk
Inaktiv

Minneskompabilitet Asus P5P800SE.

http://www.fotosidan.se/obj/photo/4/487fde185871f4af532de5e47...

Om ni kollar på länken, kan jag använda mina PC3200 kingston Value 512or med en Pentium D 2,66Ghz@533FSB på detta moderkort?

Fick grejerna imorse och har svårt att hålla mig från att plocka ihop, så verkar det som om minnena inte kommer funka, största anledningen till att jag valde just det moderkortet var ju att jag slapp köpa nya minnen o grafik kort...

Eller kommer kortet backa hastigheten på mina minnen automatiskt?

Tackar ödmjukast för snabba svar så jag kanske hinner springa ner på stan o handla rätt minne om det inte funkar :0(

Permalänk
Avstängd

Det kommer att fungera alldeles utmärkt. Har en likadan maskin här som testburk.

Permalänk
Inaktiv

TACK!

Jag ÄLSKAR dig! ;0)

Har suttit i 5 timmar o stirrat på google halva tiden och på grejerna som ligger framför mig på skrivbordet resten av tiden.

Nu slår jag ihop sk*ten.

Wish me luck.

Edit: Men en förklaring skulle vara bra om nån vet varför det bara står listat PC2700 och PC2100 med 533FSB???

Permalänk
Medlem

för att den kommer bara köra minnena i 266 eller 333 mhz vid orginalhastighet på processorn. Möjligheten att köra minnena i 400 mhz får man inte förrän man kommer upp i fsb 400 och alltså kör processorn i 4 ghz. På så sätt behövs det ju inte mer än pc2700 minnen, ja om man inte ska överklocka till 4ghz alltså....

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?