Permalänk
Avstängd

låter jättefint.. Nu blir det dock ändringar geologiskt sett.. Jag satsar på ett fort, likt hilltop, jämnar ut en massa mark bredvid byn.. Byn kommer då vara hs för residenter.

Jag garanterar att detta blir ett bra resultat som gör alla glada, din lista ovan låter finfin, de hus kommer få plats på den nya platsen ( bredvid byn )
Pinkdasiy kommer bli grön av avund..

Permalänk
Medlem

Tjena,, jag har precis reggat mej på deras hemsida..
jag heter Sachia ingame..
hur kommer man igång och kör med er på swec??

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachia
Tjena,, jag har precis reggat mej på deras hemsida..
jag heter Sachia ingame..
hur kommer man igång och kör med er på swec??

Ett tips är att du testar spelet någon/några dagar, det händer tyvärr alldeles för ofta att folk tröttnar när dom är mitt uppe i nånting, vilket blir tråkigt för övriga. Nu säger jag inte _att_ du kommer tröttna, men testa först i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

ett hett tips till alla som ska börja lira Wurm är att gå in på deras Wiki sida( www.wurmonline.com/wiki ) och läsa dom kom igång sidorna som finns där. finns under "New Players"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
låter jättefint.. Nu blir det dock ändringar geologiskt sett.. Jag satsar på ett fort, likt hilltop, jämnar ut en massa mark bredvid byn.. Byn kommer då vara hs för residenter.

Jag garanterar att detta blir ett bra resultat som gör alla glada, din lista ovan låter finfin, de hus kommer få plats på den nya platsen ( bredvid byn )
Pinkdasiy kommer bli grön av avund..

Eh, va?

Av vilken anledning då hade du tänkt? Tycker att du hade storhets vansinne, du kommer aldrig lyckas.
Sånt här gör man för att det är kul, inte för att göra folk avundsjuka.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd

jag gör det för att det är kul, blev lite jobbigare än jag först tänkte mig.. fast endå inte..
Men det e coolt, steffe bygger på muren runt om nu, sedan ska husen upp..
Kom in å hjälp till vetja

Permalänk

Efter lite tjat och gnat så har vi bestämmt oss för att låta byn vara kvar där den är. Tigers fort kommer vi låta murarna ruttna på och sätta upp staket eller stenmur där, kom inte ihåg vad vi sa, sen blir det en farm där. Senare när vi får pengar så bygger vi ett fort med en hs size 5 där folk kan ha sina residencer.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Började lira med två kompisar för 10 min sedan Heter pinnfiske (jag), Lancelot (micke) och darmico (rickard) så PM:a oss om ni behöver invånare till staden

Permalänk

Vi kan hämta er i nt, är påväg dit för vi ska köpa village deed

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd

sure, vi tar kontakt med er i wurm snarast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix

Man kan ha 100 items för varje tile, även om det är en forge på den tilen, så det blir 400 ores totalt med en 2x2 smedja.

Sen så kan du göra "iron cauldrons" som du har i forgen och vips så kan du ha 100 lumps till

Alltså med en cauldron i forgen så kan du ha 199 lumps i den

/mazarinkid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lill-Hokarn
Sen så kan du göra "iron cauldrons" som du har i forgen och vips så kan du ha 100 lumps till

Alltså med en cauldron i forgen så kan du ha 199 lumps i den

/mazarinkid

Vet
Du vill inte joina oss? gmla eliter är bra att ha

De folk vi hämtade visade sig vara oseriösa och hade inte en god ton mot oss så därför lät vi dom inte gå med i byn.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix

De folk vi hämtade visade sig vara oseriösa och hade inte en god ton mot oss så därför lät vi dom inte gå med i byn.

Det var inte så att vi fick groddamp på att man behövde gå om en timmas walking pga att man dog?

Fast en sak var iaf kul, och det var våra citat från "Sagan om de bannlysta" Och dom jätteseriösa spelarna utan någon som helst humor =/

Permalänk
Citat:

Log
[03:13:34] <Lancelot> han respånna i börgar lägger ner det här skit spekket och du swe-p du e äklig och tjock och en liten svettig datanörd

Skriver du såhär om mig får du absolut inte vara medlem i byn, så är det bara.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Vem av er kör macro-minar?

Permalänk
Avstängd

hm, så "de tre musketörerna" var nåra ohyffsade fjortisar med attitydsproblem? SYnd, vi skulle behövt dem nonstop i gruvan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Vem av er kör macro-minar?

Ingen av oss så vitt jag vet. Hur så?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
hm, så "de tre musketörerna" var nåra ohyffsade fjortisar med attitydsproblem? SYnd, vi skulle behövt dem nonstop i gruvan..

Typ, den första bangade vid nt och de andra bara fjantade sig hela vägen.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Vet
Du vill inte joina oss? gmla eliter är bra att ha

De folk vi hämtade visade sig vara oseriösa och hade inte en god ton mot oss så därför lät vi dom inte gå med i byn.

Sorry hänger med ett gäng som jag bodde ihop med förra mappen, funderar på att dra till wild senare så jag kommer inte kunna joina er, sorry

/Mazarinkid

Permalänk

Ok, synd :/ Men kul för dig.

Jag har precis grundat byn och utsett mig till diktator

MÅNGA tack till steffe som köpte hela deeden och betalade upkeep för 2 månader

Tornet byggs också på för fullt. För tillfället behövs: 458 bricks, 72 plankisar och 300 clay.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

hahahah e ju så gott som klart, jag byggde nästan 4 torn själv på 2 veckor förra mappen

Fick hjälp med det sista tornet då dom andra tyckte synd om mig ...

Permalänk
Medlem

Idag var Swedish_Phoenix inne i våran gamla IRC-kanal, och undrade lite om jag var sugen på att spela osv.
Jag sa att det är klart man är! Var ju ett tag sen.

Så jag funderar på att gå med i byn igen!

För er som inte vet, så spelade jag massa Wurm innan det blev "guld", och var med i swec-byn.

Men av nån anledning så hade jag helt enkelt ingen lust att spela när det blev "guld".
Fast nu är jag skitsugen på att börja igen!

Har det kommigt många nya saker?

Vart ligger byn osv?
Långt ifrån NT?(Tror jag står där just nu)
Jag har även premium till den 3 dec!(Och så har jag bag of keeping )

Det går utmärkt att använda det gamla forumet, kan vara lättare än att skriva i en tråd här.

Länken dit är http://www.orjans.se/alex/wurm
Men nu är det dags att sova, God natt!

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det flera som slutat, även jag som spelat sen första betan i princip.

Dom har lovat och lovat saker som aldrig kommer, dom ändrar saker till det sämre hela tiden utan att lyssna på oss spelare, just av dessa anledningar så har flertalet av oss gamla spelare slutat spela.

Man trodde saker och ting skulle ändras när spelet gick guld, men inte. Dom lovade att det skulle bli vulkaner när det blev guld och stenhus. Inget av det har dom implementerat än. Dom lovade hästar för ca 3 år sedan, inga hästar än. Dom har lovat omarbeta fightingsystemet för 4 år sedan till det bättre, tyvärr har det bara blivit sämre.

Nu pratas det t.o.m. om att dom ska reversera tillbaka till beta och göra en map-reset men ha kvar premium för dom som vill stödja utvecklingen tills spelet är någorlunda färdigt! Detta pg.a. för många snedsteg som utvecklarna gjort, bl.a. dom två första veckorna var det 5 x speed-gain på fightskill vilket gjorde att några stycken fick över 60 i fightskill på 2 veckors tid. Sen ändrade dom om speeden utan att resetta skillsen.

Tummen ner för Wurmonline

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland

Nu pratas det t.o.m. om att dom ska reversera tillbaka till beta och göra en map-reset men ha kvar premium för dom som vill stödja utvecklingen tills spelet är någorlunda färdigt! Detta pg.a. för många snedsteg som utvecklarna gjort, bl.a. dom två första veckorna var det 5 x speed-gain på fightskill vilket gjorde att några stycken fick över 60 i fightskill på 2 veckors tid. Sen ändrade dom om speeden utan att resetta skillsen.

Det stämmer att spelare inte vill att det ska kallas guld längre och därmed gå tillbaka till beta-stadiet. Nåt ord från devsen har inte kommit än vad jag vet... Men någon rollback eller map-reset blir det aldrig. Aldrig.
Visst, fightskillen skulle de ha sänkt ner de sänkte skillgainen också, det håller jag med om. Men om de verkligen har 60 fightskill är ju en annan fråga...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd

Rotab; Kontakta swedishtiger, steffe eller swedishphoenix i wurm så blir du guidad till sweC, phoenix kommer vara borta from wurm nu i under veckan.

Edit: Är Zylia nån att lita på? Han/hon verkar väldig intresserad att titta förbi på sweC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
Rotab; Kontakta swedishtiger, steffe eller swedishphoenix i wurm så blir du guidad till sweC, phoenix kommer vara borta from wurm nu i under veckan.

Edit: Är Zylia nån att lita på? Han/hon verkar väldig intresserad att titta förbi på sweC

Zylia är/var ifrån hilltop. Jag tror man kan lita på honom/henne, men jag rekommenderar att du inte guidar någon till byn (förutom swecare) förrens vi har murar uppe och dom har fixat den där buggen med grindar så att vi kan låsa stället. Se till att ha alla saker och carts inne i byn när ni loggar ifall att någon skulle gå omkring runt byn när vi inte är där.

Fattar inte varför alla utbölingar vill komma till oss för :S

EDIT: Se till att impa tornet till 20 ql också >=)

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Nu pratas det t.o.m. om att dom ska reversera tillbaka till beta och göra en map-reset men ha kvar premium för dom som vill stödja utvecklingen tills spelet är någorlunda färdigt!

Är det snack från ircen eller finns det någon tråd på forumet? Har inte varit inne på ircen på väldigt länge nu...

Förstår de som slutar nu, mycket har blivit sämre. Jag har tagit en paus ett tag pga sommarjobb osv, så när man kommer hem känner man inte för att spela. Det är det så himla mycket "jobb" så ibland blir det inte direkt roligt av att spela. Ett spel som först och främst ska vara roligt och inte kännas som en börda är något de borde sträva efter. Okej att deras idé var en realistisk simulator men de måste iaf göra det roligt att spela.

Permalänk
Medlem

Sådär..
Jag är påväg till byn nu!

Permalänk
Medlem

Låter fint det, är inte inne så ofta i veckorna pga arbetet. Men jag brukar titta in typ när jag kommer hem, och under helgerna brukar jag vara inne en hel del.

Edit: Rättade felen som blev när jag skrev via mobilen :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Okej..
Jag är där nu!