Varför startar datorn först efter att jag otaliga gånger tryckt på startknappen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Okt 2003

Varför startar datorn först efter att jag otaliga gånger tryckt på startknappen?

Jag har ett problem och jag vette F#¤n vad det beror på.
Ibland får trycka på startknappen säkert 15 ggr innan datorn startar och ibland startar den på direkten.

Jag trodde fösrt det var knappen som var glapp med på mitt mobo(NFI NF4 UT-D) finns det en startknapp och när jag använder den händer samma sak.

Gissa felet och vinn en virutell klapp på ryggen och evig ära.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Har du kollat PSU'n, och vad är det för hemmbränningsaggregat du har ?
Vad händer då den inte startar upp, rör sig fläktarna lite eller inget alls ?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*topic redigerad*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Okt 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Har du kollat PSU'n, och vad är det för hemmbränningsaggregat du har ?
Vad händer då den inte startar upp, rör sig fläktarna lite eller inget alls ?

Det är Agget som följer med till Antec Sonata 2.
Det händer inget alls när jag trycker på knappen, inte en fläkt rör sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Jun 2005

Pilla lite på alla kontakter och försäkra dej om att de inte glappar. Motsvarande sak med minnena och grafikkortet. Hjälpte det inte? Plocka ut alla optiska enheter och extra hdd:n. Om det fortfarande inte funkar så skulle jag pröva med ett annat nätaggregat.

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Blekinge
Registrerad
Sep 2003

Jag har haft samma problem. I mitt fall var det nätagget som strulade och till sist gav upp.

Intel Core I7 4790K, Asus Maximus VII Ranger, Kingston HyperX The Beast DDR3 PC17000/2133MHz 2 x 4 GB, MSI GeForce GTX 770 Gaming, Intel 520 120Gb SSD, Fractal Design Define R4, Fractal Design Newton R3 600w

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Vet inte om det är samma problem som 4bstract har ?
Problem med Antec PSU