Program för att se all hårdvara i datorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Sep 2005

Program för att se all hårdvara i datorn?

Hejhej.
Jag har installerat om Windows XP Pro. Problemet är nu att jag glömde kolla vilket ljudkort och vilket grafikkort jag hade innan jag formaterade. Eftersom det inte går att se vad hårdvaran heter i Enhetshanteraren så blir det lite problematiskt... jag vet också att en kompis till mig hade samma problem en gång och att han då laddade ner något program som visade all hårdvara på datorn.

Någon som vet vart man kan hitta ett sånt program?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

everest

Asus Z97-A | i5 4690k | 2x4GB Crucial DDR3 1600MHz | EVGA GTX 970 SC+ | Gigabyte GTX 750 Ti | Cooler Master V850 | FD Define R5 | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Maj 2005

Var kan man hitta detta program?

Är inte lätt och vara novis, men det går ändå!!!!

[ AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHZ ] [Gigabyte GA-MA770-DS3] [Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096MB CL5] [Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB] [ Seagate Barracuda 7200 500GB Sata-300 32MB] [Leadtek 9800 GT]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
liten stuga.
Registrerad
Nov 2002

google.se är en bra sökmotor, testa den nån gång vettja!

här haru en länk till programmet
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-...

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chamonix Mt Blanc, France
Registrerad
Sep 2005

Tänk på att Everest home edition numera inte utvecklas längre. Alltså hittar det inte flera av de nyaste hårdvaran som finns. Kolla www.cpuID.com, där finns ett program som heter PCwozard och som fortfarande utvecklas aktivt.

Stacker STC01,Asus P5W DH DeLuxe-Q6600@3.2,Corsair 6400 HyperX c5, Powercolor 7870 PCS+