Permalänk
Medlem

uppgradering

Jag tänkte på en uppgradering av mitt nuvarande system som ni kan se i min sign.

Det nya som jag tänkte på var ett asrock dual kort för 700kr plus ett amd 64 3800+ dual core cpu för ca 3000kr ( fint att trimma har jag läst)

Då jag vill behålla mitt agp kort lät asrock dual kortet som en bra idee.
Men jag undrar om prestandan bli så pass mycket bättre?
Kanske någon som har liknande system som jag har.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har för mig att prestandan sjunker med dual korten, är inte säker, någon som har mer koll får gärna säga till. Men så vitt jag kommer ihåg så försvinner det några % med dom korten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Hmm, jag har för mig att prestandan sjunker med dual korten, är inte säker, någon som har mer koll får gärna säga till. Men så vitt jag kommer ihåg så försvinner det några % med dom korten.

Många äldre dual-kort kan inte köra en av grafikslot:en på full hastighet (har för mig att det var PCI-e slot:en), men Asroc Dual klarar av att köra både AGP och PCI-e slot:en på full hastighet. Mao ingen prestandaförlust.

För övrigt ett billigt coh bra moderkort, som många här på forumet har klockat processorer riktigt bra på. (idfs efter en del meck med BIOS-byten, men de kort som leverers nu har ofta senaste BIOS från start)

Visa signatur

~Pelle~