Permalänk

2 kärnor?

om en processor har två kärnor och är på 3.0GHz är det 2x3.0GHz då eller 1.5GHzx2??

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det är 2x3Ghz.

Läs denna tråden för mer info:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57853...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

men ja har kollat på en Pentium D 3.0GHz och en P4 3.0GHz och dom kostar exakt lika mycket.....?

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk

det skiljer inte mycket i pris nä. Jag blir inte heller klok på det Men förmodligen vill de väl att alla ska köpa dual core processorer så de kan sluta tillverka single core. Blir lägre tillverkningskostnader med färre modeller.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
det skiljer inte mycket i pris nä. Jag blir inte heller klok på det Men förmodligen vill de väl att alla ska köpa dual core processorer så de kan sluta tillverka single core. Blir lägre tillverkningskostnader med färre modeller.

det är ju bra me billigt

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk

självklart men det är nog billigt av en anledning, alla vill ju tjäna så mycket som möjligt.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Det har blivit lite snett men när rean går i gång kommer P4 3GHz bli billigare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att 3Ghzx2 inte är samma sak som 6 Ghz. Det blir ingen fördubbling av hastigheten. Det blir lättare att jobba med flera saker samtidigt dock.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Värt att notera är att 3Ghzx2 inte är samma sak som 6 Ghz. Det blir ingen fördubbling av hastigheten. Det blir lättare att jobba med flera saker samtidigt dock.

ja vet... det blir mycket mindre prestanda förlust då om man har virusprogram och sånt i bakrunden

Visa signatur

C2D E4300 @ 3.15Ghz Scythe Infinity | 4GB OCZ nVidia SLI | ASUS P5N-E SLI | 8800GTS 320MB | Corsair VX550W | 450GB HDD SPACE | Antec Nine Hundred |

Permalänk
Medlem

Men vissa program som är optimerade att utnyttja båda kärnorna kan bli mycket snabbare med dubbla kärnor. Tänker på videokomprimering och liknande. Arbetsuppgiften delas upp så de får jobba parallellt med olika delar av indatat.

Permalänk

Hur bra är den till spel jämfört med AMD X2 serien?

Permalänk
Avstängd

Pentium D är tyvärr riktigt jäkla dålig jämfört med X2 på spel. Faktum är att den är sämre på det mesta.
Varför är det just en Pentium D du undrar över? X2 är mycket bättre val på alla sätt och vis, men är det så att du vill uppgradera och redan har ett Intelkort? Kanske är Conroe något för dig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
självklart men det är nog billigt av en anledning, alla vill ju tjäna så mycket som möjligt.

Hade kanske tänkt uppgradera min processor till en x2 3800+. Så har vi liknande system (iaf grafikkort, du har bättre minnen). Vad får du i 3dmark05? Vad tror du att jag får?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se