RV560/RV570, två kärnor ett kort

Permalänk
Melding Plague

RV560/RV570, två kärnor ett kort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

de va tufft!

Permalänk
Medlem

men äkligt stor den är.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
men äkligt stor den är.

Blir ju stor på längden ist. för 2 hyfsat kortare kort.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

När ni finner ett fel i en nyhet eller artikel skall ni använda följande forumlär:

http://www.sweclockers.com/info_contact.php

Inte i form av en kommentar i tråden!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ser kul ut iallafall Att den inte behöver kylning, samt drar så lite ström är ju ett stort plus.

Permalänk
Medlem

Så mycket bättre än SLI. Detta är detta man vill komma åt ju. Hoppas bara fler highendkort kommer ut med dubblakärnor så ska jag inhandla vattenkylning också.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

ganska lätt o knäcka kortet om man skule vilja modda på 2st cpu kylare
det ser ut som ett sånt där gammalt ljudkort jag hade i min gamla p2 burk för ett tag sen.

Permalänk
Hedersmedlem

Inget nytt här då Gigabyte haft sådana kort med Nvidia chip länge men dom blev aldrig så poppis för varför köpa en så svag combo när det var billigare med ett bättre singel kort och det blir samma här tyvärr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Ojojoj! Snart får ju Voodoo 5 en konkurrent om ypperligt två-processors kort. Ska dock bli intressant att se när de klår Voodoo 5 6000? Någon mer än jag som känner att 3dfx var lite före sin tid?

Visa signatur

3dfx4life tycker jag - en bloggande och egenföretagande webbutvecklare.

Permalänk

Ush va lång. Inte många människor kommer kunna trycka in ett sådant långt kort i sina chassi. Om det var inte för den där stora bryggkretsen så skulle kortet bli minst 2 centimeter kortare.

Konseptet är dock inte nytt, ASUS var först att experimintera med två kärnor på ett kort. Två 6800Ultra och sen med två 7800GT och tillsist sålde de en begränsad antal 7900GT dual kort. Och Gigabyte sålde också dual 6600GT kort.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse

Konseptet är dock inte nytt, ASUS var först att experimintera med två kärnor på ett kort. Två 6800Ultra och sen med två 7800GT och tillsist sålde de en begränsad antal 7900GT dual kort. Och Gigabyte sålde också dual 6600GT kort.

http://www.firingsquad.com/hardware/ragefurymaxx/default.asp

Permalänk
Hedersmedlem

ATI Rage Fury MAXX las ner när ATI inte kunde göra XP drivrutiner för kortet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
ATI Rage Fury MAXX las ner när ATI inte kunde göra XP drivrutiner för kortet.

Vems fel var det tro?

Kul att HiS experimenterar så mycket. Uppskattas!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ju jag vet. Men ATI Rage Fury MAXX var ingen höjdar kort och funkade inte alls efter samma prinsip som SLI och CF (två kärnor, dubbel prestanda).

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

nån som vet vad priset kommer att ligga på?

Permalänk
Hedersmedlem

För högt skulle jag tro...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ser kul ut iallafall Att den inte behöver kylning, samt drar så lite ström är ju ett stort plus.

det är grejjen som kopplar ihop dom inte behöver kylning

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka