Intel lanserar två nya Core Duos i det tysta

Permalänk
Melding Plague

Intel lanserar två nya Core Duos i det tysta

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

give me

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

GE MEJ.. en T2700 hade inte suttit fel

Permalänk
Medlem

fint. alltså lika snål som den där VIA CPUn som var uppe nyligen, fast roligare dessutom..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fint. alltså lika snål som den där VIA CPUn som var uppe nyligen, fast roligare dessutom..

ULV: Underbart Livlig och Viktig?

Hade inte suttit fel med en sån i min laptop jag får i skolan till hösten. Får väl tyvärr bara en med celeron-prolle

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag visste inte att de redan hade kommit. Måste checka här lite oftare. Conroe... ha-begär.

Några saker som jag skulle vara tacksam om ni svarade på:
Vilken socket är de till, om man ska ha till stationära datorer?
Måste man ha DDR2-minnen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Hmm. Jag visste inte att de redan hade kommit. Måste checka här lite oftare. Conroe... ha-begär.

Några saker som jag skulle vara tacksam om ni svarade på:
Vilken socket är de till, om man ska ha till stationära datorer?
Måste man ha DDR2-minnen?

Core Duo är till socket 479, det gäller även Merom. Kräver intel 945 chipset eller bättre, finns i skrivande stund bara ett moderkort som jag känner till som inte använder i945 och det är AOpens i975Xa-YDG.

Core Duo ska ha DDR2 PC5300 eller PC5400 667MHz...

En liten kommentar angående artiklen. Det måste vara ett litet fel dä. T2600, T2500 och T2400 är redan prissänka. Det blev de i slutet av maj månad (evt månadsskiftet maj-juni), T2600 kostade 6000kr+ och sänktes till runt 3800kr i väntan på T2700 som skulle ta dess topplacering.

Permalänk

lol, de lanserar TVÅ core DUOS

Visa signatur

Shit...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om ULV-processorn kommer som PGA eller BGA? Vore schysst med en ULV-processor som PGA för en gångs skull!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Någon som vet om ULV-processorn kommer som PGA eller BGA? Vore schysst med en ULV-processor som PGA för en gångs skull!

Vågar inte svära till hundra procesent, men jag är tämligen säkert på att det är BGa