CPU Fastbrännd i Kylaren!! vid byte (nya saker!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Silvertown
Registrerad
Jul 2002

CPU Fastbrännd i Kylaren!! vid byte (nya saker!)

Shit va orolig ja va !

2v. nya saker. 64bit 3700+ Hade Bränfast på orginalkylaren.. socket 939

skulle av montera då ja köpt en BRA kylare zalman 9500LED .

Men fan va allt satt fast. efter att kylaren va lös! så ja tog i som FAN lyfte rakt upp ! å hela skiten lossna!!

CPUN satt fast som STEN i kylaren! å CPU låset va LÅST! inte ens armen gick upp.. hade nog Feting tur att inga cpu ben gick paj el. böjdes eller att CPU låsets plast sprack...

Fick rådet att bränna på med Hårtork å smälta upp skiten å rukka loss cpun ! vilket funka efter att ja eldat på så hela kylaren va kokhet !
Men den satt även då mkt Hårt fast !!

FY FAN vilken perrrs.. bara å rengöra, byta kylare , så får vi se om CPUN Funkar ännu..

Har bytt cpu ca 8ggr innan å ALDRIG ens HÖRT talas om det som hände..
va e det för Orginal LIM som sitter på Kylaren?

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2005

congrats

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Silvertown
Registrerad
Jul 2002

RESULTAT allt funkar igen...

CPUN pajja inte...

*PUST*

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swed
Registrerad
Mar 2005

Orginal pasta och AS brukar kunna sätta sig väldigt hårt,ibland för hårt.
Oftast brukar inget går sönder när CPU'n hänger med.

Tur att det fungerade iallafall.

e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb,3xSamsung SataII - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p. It's all about the money ! PSN: Daenoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Silvertown
Registrerad
Jul 2002

verkligen .. bra med het hårtork ....

har artic silver 3 nu. massa gammalt kvar. måste va bättre än scl 850 el. va zalmans pasta heter....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hispan
Registrerad
Sep 2005

Hehehe, har gjort exakt samma sak...förutom att jag tänkte "fan vad den satt fast då", pillade in nageln under och petade loss den... dock lossnade den mycket lättare än vad jag var beredd på så den åkte i backen med ett dovt *DUNS*! Hjärtat höll tamefan på att stanna... Böjde ett stort antal pins på den men jag lyckades räta ut alla.. den fungerade finfint efteråt.

Kul va?

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Somewhere
Registrerad
Nov 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanatic79
Hehehe, har gjort exakt samma sak...förutom att jag tänkte "fan vad den satt fast då", pillade in nageln under och petade loss den... dock lossnade den mycket lättare än vad jag var beredd på så den åkte i backen med ett dovt *DUNS*! Hjärtat höll tamefan på att stanna... Böjde ett stort antal pins på den men jag lyckades räta ut alla.. den fungerade finfint efteråt.

Kul va?

Jag levde mig in i texten, usch, när man får den där iskalla rysningen och man ser CPUn falla för att sedan slå i golvet... Nicht kul.

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2006

ååh nej, nej pang i golvet!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Silvertown
Registrerad
Jul 2002

1000 lappar som fladdrar iväg med vinden från en 10e vån. balkong typ... *ryser*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2006

wow så d finns hopp även om man råkar böja ngra pins?? hehe snart dags o byta ut stockkylning mot ngt bättre.. skönt att så mkt kan gå fel men ändå ordna sig till sist

Main: i7 4770k, 16gb corsair pro red, Asus Z87 pro, Corsair Hydro 100i, Nvidia Gtx 780 DirectCU II, Ssd Evo 840 500gb
Corsair Rm750 750w
Skärmar: 3x Asus VG248QE