Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2004

ingen boot alls med daton?

mitt problem är alltså att jag har satt ihop en kontors dator i huset med ett abit vi7 modekort, delarna är alltså

abit vi7 socket 478
celeron d 2.53ghz 2
2x512 samsung minnen i pc2700
radeon 9250 128mb
ett nätagg från ett chassi
en dvd-spelare
en ide hdd

det var allt tror jag

problemet är att när allt är ikopplat och jag slår på strömmen så startar fläktarna och modekortet lyser på ett ställe, fast jag får ingen bild på skärmen, den är helt svart och inget händer och inget piper. har testat å pilat med cmos å tittat så allt sitter ordentligt.

nån som haft samma besvär som jag och kan hjälpa?

MVH Cenny

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Nov 2005

Testa o starta upp datorn med nätagget du har till datorn i sign.

/Homer_S1

INTEL Core i7 4790K @ 4.6GhZ| ASUS Maximus VII Hero | 2X NVidia GTX780 TI| Xonar Essence STX| 2x8Gb Vengeance PRO RED 2400 MhZ | 2X Samsung 840 EVO 120Gb @ RAID 0| Gigabyte Odin PRO 1200WATT| 27" Samsung SA950D| Corsair Obsidian 900D| G15& Tt Esports LEVEL10 Mouse| Sennheiser PC363D Headset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Testa o starta upp datorn med nätagget du har till datorn i sign.

/Homer_S1

grejen är att nätagget i datorn det handlar om har klarat av å få igång datorer med nyare grafikkort och snabbare prolle. så jag tror inte problemet är där.

men jag får la ta å testa när jag orkar helt enkelt.

några mer förslag?

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Wasserburg
Registrerad
Jul 2001

Kolla alla kablar, läs manualerna och gå igenom checklistorna.

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."