Produkttest: SteelPad 5L

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: SteelPad 5L

Datorspelare, även kallade gamers, ställer idag allt högre krav på sin utrustning. Komponenterna utvecklas i rask takt för att tillfredsställa den allt mer krävande marknaden. En viktig byggsten i utrustningen är för många musmattan. Flera av tillverkarna eftersträvar musmattor med så bra glid och precision som möjligt. En av dessa är SteelSeries. Läs mer för att se hur deras musmatta SteelPad 5L står sig i testet!

Läs produkttestet: SteelPad 5L

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sådan här musmatta för ett tag sen, och jag kan bara säga att jag är vrålnöjd :).

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilka möss ni provade med, jag har en laser mus (MS 6000) som har en tendens att göra sina egna rörelser om man drar den snabbt med låg sens, vissa säger att de ska vara bättre med tyg mattor, har en Steelpad 4D själv den funkar inte riktigt bra...

Permalänk

kan även säga att mattan kommer bli utsliten ganska snabbt och då är det bra att köpa silikon spray från biltema och spraya på och då funkar den som ny igen

Permalänk

Fin recension , Saknade lite saker bara , Vilka möss användes i testet och vilka spela.
Tror spel sidan är rätt viktiga beronde hur seriös man är och vilket spel man spelar.

Permalänk
Medlem

Så, vilken är bäst av de tre mattorna?
Det fanns väl en anledning till att de nämdes som jämförelse?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

"som referensprodukter har vi valt en musmatta från QPAD...."

Det var allt ni skrev om QPAD eller missade jag något?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

ser utt som en rip off från Q-pad

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Moderator
Testpilot

Som lite spin-off på denna tråden, så undrar jag om någon med erfarenhet kan tipsa mig om vilken musmatta som är att rekommendera.

Jag har en Razer Copperhead som jag nu efter ett antal månader börjar bemästra. Min fråga är om det är någon som har några bra tips på en bra musmatta till den modellen, jag kör på relativt låg sens så en Q-pad är väl nästan bästa alternativet. Eller?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Eftersom fUnc sUrface-musmattan är gjord av plast blir det mer känsligt för partiklar och smuts, vilket resulterar i bland annat raspande och skrapiga rörelser

Vad använde ni för mus?
Jag tror jag har haft min fUnc nu i dryga ett år (och en annan func i ett åt innan det), och jag har då aldrig lyckats få fram raspande eller skrapiga rörelser. Enda gånge jag lyckats med nått alls var när ena tassen på min db lossnade, då drog den lite ojämnt, men det är ju knappast mattans fel.

Sen undrar jag lite om hur ytan är på 5L. Är den mjuk eller hård? Och går mattan att tvätta?

Vidare har jag aldrig riktigt förstått det här med enorma musmattor. Jag personligen tycker fUNC:en skulle kunna vara runt 2/3 så stor som den är för att vara lagom, och sen ser man folk som sitter med musmattor stora som min bordskiva klaga om att de är för små... är det så svårt att använda fingrar och handled?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Sen undrar jag lite om hur ytan är på 5L. Är den mjuk eller hård? Och går mattan att tvätta?

Den går å tvätta... jag spillde ut en burk cola på musmattan å de var bara å torka av... det blev ingen skillnad på ytan.. gled nästan lite bättre där ja hade torkat^^

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle vilja se musmattor som är tunnare runt kanterna så det inte finns en hård kant som musen kan fastna på som den tyvärr gör på min SteelPad.

Synd att musmattor har så dåliga designers.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Killen som har designat motivet på mattan är med i samma "art group" som mig

Visa signatur
Permalänk

Denna musmatta fungerade INTE med min Logitech mx1000. Musen levde sitt eget liv på det underlaget.

Jag fick köpa SteelPad S&S solo istället och med den fungerar det kanon.

Visa signatur

||

Permalänk
Medlem

Har en logitech G7 och den funkar utmärkt till mattan.

Visa signatur

Gobblin

Permalänk
Medlem

Köpte en sån idag och är väldigt nöjd

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [VXU] CATO
Denna musmatta fungerade INTE med min Logitech mx1000. Musen levde sitt eget liv på det underlaget.

Jag fick köpa SteelPad S&S solo istället och med den fungerar det kanon.

Så denna musmattan funkar inte med laser?
Ja funderar på att köpa en 5L till min G5, men är ju synd om den krånglar.