Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna, Sthlm
Registrerad
Jun 2006

Varför drabbas jag av all skit?

För ca. en vecka sedan så började det att brinna i datorn. Då tog jag ut nätaggregatet och testade i en annan dator, funkade klockrent.
Tog då mig en titt på om det hade brunnit någonstans på moderkortet, hittade inget fel. Ok, inte brunnit. Hade iallafall luktat bränt.
Samma dag så ville inte datorn gå igång, fläktarna gick igång men hade ingen bild på skärmen.

Dagen efter då jag kom hem från jobbet så kopplade jag in nätaggregatet i min burk (vars hade brunnit) men själva nätaggregatet låg du utanför chassit.
Startade upp och allt gick som det skulle.
Några dagar efter bestämde jag mig (olycksfågeln) att köpa ett nytt grafikkort, bestämde mig för ett Asus 7900GT.

Började med att plocka bort nätaggregatet därav allt som den var kopplat till för att sedan sätta in den i datorn igen. Men först pluggade jag in grafikkortet.
Startade upp, och fläktarna gick igång men hade ingen bild på skärmen.
Inget litet "bip" heller för att visa att allt är okej.
Testade då att byta över till mitt gamla grafikkort, men blir samma sak där.
Notera att jag hade suttit vid datorn innan jag bytte grafikkort och satte in nätaggregatet i datorn igen.
Samt avinstallerade drivrutinerna till mitt gamla kort, Radeon 9550.

Vad kan ha hänt? Känns som om all skit drabbar mig!

Blir nog annars att lämna in moderkortet till Webhallen, suck..

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Aug 2003

Känns som att nätaggregatet inte ger ett stabilt intryck efter att agget (?) luktat bränt!
I vilket fall så kan nätaggregat agera underligt om det är något fel på den. (Exempelvis fungera ibland/ibland inte, fungera bara på vissa komponenter)

Main: Intel Ivy Bridge 3770K | Thermalright Silver Arrow SB-E | Corsair Vengance LP 16GB 1600mhz | ASUS P8Z77-V DELUXE | Asus GTX680 DCII TOP | OCZ Vertex 4 256mb | Seagate Barracuda Green 2TB | Antec P280 | Seasonic M12 600W | BenQ XL2410T |
HTPC: Core i3 530 | Corsair 4gb DDR3 | HD 5450 | Antec Fusion Remote | Samsung F2 500GB | Logitech Dinovo Edge |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2004

byt nätagg? eller testa med ett annat, förslagsvis bättre kvalitet/kraftfullare

Dator: i7 4790K @ 4,8 Ghz , Asus VII Hero, 16gb 2133MHZ CL9 DDR3, Gigabyte 780ti WindForce OC , Corsair 750w, 3TB Mekaniska+560gb SSD, Corsair 750D, 24" Samsung LED-skärm
Mobil: Samsung Note 4