Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö Strand
Registrerad
Maj 2005

Fel På Proccessorn?

Hej,
jag har ett problem...
Jag hittade lite gamla saker som jag satte ihop till en fungerande dator,
Består bl.a av AMD Athlon 1800+, 512 Mb PC 3200 RAM, 30 Gb Maxtor 7200 RPM, och ett sketet grafikkort på 32 Mb, Winfast 3D S325 tror jag det heter. 300W nätagg,

Mitt problem är att datorn stannar när man gör det minsta krävande, som t.ex drar igång en film på windows Media Player.
Den går felfritt att sitta på MSN med i timmar, men så fort man kollar på en trailer eller limnande på internet, stannar allt.

Jag testade för skojjs skull CS i software mode, Samma sak där. Stannar helt och hållet efter 5 sekunder.

Vad kan vara fel?

EDIT: Har testat att byta, hårddisk och minne, fungerar fortfarande inte.

tack på förhand /BlasteR

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövånger
Registrerad
Jul 2004

Stannar den av eller startar den om sig , skulle ju kunna vara nätagget , eller kanske moderkortet som spökar lite.

[MAXIMUS VII Ranger][I7 4790K][16gb ram][R9 290][Samsung 850 Evo 250gb*2+1TB][Corsair AX850][Obsidian 800D][HP LP2475w][W7 Ultimate 64]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö Strand
Registrerad
Maj 2005

Den stannar bara, kan inte röra något. Men, hur kan det vara moderkortet?, då borde den väl inte stanna så fort jag kollar på en film :S,

och vad kan vara fel på nätagget? ger den för lite ström eller vadå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövånger
Registrerad
Jul 2004

Nätagget kanske är pajj så att det dör vid minsta lilla belastning , testa först med ett annat nätagg. Om det var prolle , minnen eller grafikkort som spökade så borde den nästan låsa sig eller starta om.

[MAXIMUS VII Ranger][I7 4790K][16gb ram][R9 290][Samsung 850 Evo 250gb*2+1TB][Corsair AX850][Obsidian 800D][HP LP2475w][W7 Ultimate 64]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Nov 2005

Jag tror inte det är detta "Nätagget kanske är pajj så att det dör vid minsta lilla belastning" för då skulle ju datorn inte starta alls.
Störst belastning på nätagget är just vi startuppen, sen e det ganska lungt.

/Homer_S1

INTEL Core i7 4790K @ 4.6GhZ| ASUS Maximus VII Hero | 2X NVidia GTX780 TI| Xonar Essence STX| 2x8Gb Vengeance PRO RED 2400 MhZ | 2X Samsung 840 EVO 120Gb @ RAID 0| Gigabyte Odin PRO 1200WATT| 27" Samsung SA950D| Corsair Obsidian 900D| G15& Tt Esports LEVEL10 Mouse| Sennheiser PC363D Headset

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Wasserburg
Registrerad
Jul 2001

Jag skulle tippa på processorkylaren. XP 1800+ är en av de mest svårkylda processorer som gjorts. Stört omöjlig att överklocka meningsfullt.

Kolla temperaturerna.

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2002

Tyvärr är det nog så att Moderkortet är boven i detta.
har fått in mängder med datorer dom senaste månaderna specielt socket A som börjar bli lite väl gammalt, med strömproblem och dåliga kondingar.

Intel 5930K Evga 980TI Hydrocopper SLI Caselabs SM8 Acer X34
Intel 5960X Evga Tripplefun Titan i Caselabs S8 White Bloodcell
Intel 5930K Evga Titan X i Parvum S2.0 Extended G-Mob