Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Duved
Registrerad
Jul 2006

e det minnena som kronglar?

Jag har nyligen köpt dator (uppgraderingspaket med tillbehör) och har bygt ihop skiten men har ännu inte fått i gång den. För när jag ska bota ett bränt windows så vägrar den... den tar bara orginalskivor och när jag kör med orginalskiva så slutar tangentbordet fungera när rutan där det står "tryck retur för att instalera windows" poppar upp. jag fick till att instalera "windows me" (av alla program) via min gammla dator. Men då startar den bara om när den ska boota windows. Jag har ett ecs nforce4-a939 moderkort, amd x2 4400+, 2x1024 ddr dimm corsair value select 184-pin, raptor x 150gb, snälla hjälp mej... jag håller på att bli tokig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Prova med en äldre cd eller dvd-spelare. Jag fick göra det för att kunna installera windows för ett tag sen.

Om tangentbordet slutar att fungera kan det bero på att det är ett USB-tangentbord. testa isåfall med ett vanligt.

Jag vet inte om ECS mobo:t har inbyggt S-ATA eller om du behöver drivrutiner till det att installera i windows installationen, om det kanske kan vara det som bråkar? Låter inte som det iofs.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Duved
Registrerad
Jul 2006

tyvär har testat allt det men tack ändå

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Wasserburg
Registrerad
Jul 2001

Har du kört minnestesterna på Ultimate Boot CD?

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."